محوطه سازی مدرن

_

محوطه سازی مدرن

محوطه سازی | محوطه سازی مدرن | طراحی فضای سبز | محوطه سازی چوبی | معماری منظر | طراحی مدرن

 

محوطه سازی

محوطه سازی، به فرآیندی گفته می شود که در آن محوطه و فضای بیرونی یک کاربری اعم از مسکونی، تجاری، اداری و … سازماندهی و زیباسازی می شود. در این فرآیند می توان از المان ها و متریال های مختلف در جهت زیباسازی محیط استفاده کرد. باید دقت داشت تمامی متریال های مصرفی در این فضا مقاوم در مقابل شرایط جوی مختلف باشند.

در فرآیند طراحی یک محوطه، غالبا می توان از دو سبک مدرن و کلاسیک استفاده نمود. هرکدام ازین سبک ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند و میتوان از این طرح ها در کاربری های مختلف استفاده کرد.

 

محوطه سازی مدرن

امروزه ساخت یک محوطه به سبک مدرن رواج پیدا کرده است. ساخت محوطه به سبک مدرن به طراحی مدرن، ایده آل و غالبا غیر منظم، همراه با متریال های مختلف گفته می شود. در این سبک برخلاف سبک سنتی و کلاسیک که بیشتر بر مبنای گیاهان ساخته می شوند، بر متریال های دیگر اعم از چوب و سنگ تاکید دارد. بطور کلی طراحی محوطه مدرن غالبا بصورت هارد اسکیپ و در ساخت محوطه به سبک سنتی بصورت سافت اسکیپ انجام می شود.

 

متریال مورد استفاده در محوطه سازی مدرن

در این سبک می توان از انواع متریال ها و بافت های مرده مانند چوب و سنگ استفاده کرد. هر کدام ازین متریال ها در جای خود، زیبایی منحصربه فردی دارند. اما امروزه از چوب بیشتر از سایر متریال ها استفاده می شود. چراکه این ماده حس گرمابخشی و سرزندگی را در محیط القا می کند. متریال های چوبی مورد استفاده در ساخت محوطه به سبک مدرن غالبا در دو دسته چوب های ترمووود و پروفیل های چوب پلاستیک تقسیم می شوند. باید دقت داشت که چوب ترمو و چوب پلاستیک هردو متریالی مقاوم در مقابل شرایط جوی و آب و هوایی هستند و غالبا از لحاظ هزینه ای و ظاهری با هم تفاوت دارند.

 

هزینه محوطه سازی

هزینه ساخت محوطه به سبک مدرن، بسته به نوع متریال انتخابی و مساحت اجرای کار متفاوت خواهد بود. شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه موا، قیمت ساخت یک محوطه ویلای خود با سبک مدرن را برآورد کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.