ویژگی های یک نمای زیبا

ویژگی های یک نمای زیبا | انواع سبک نما | انواع متریال نما | نمای چوبی | چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم | قیمت نمای چوبی

 

ویژگی های یک نمای زیبا و خوب

ویژگی های یک نمای زیبا عوامل مختلفی را شامل می شود که در این بخش به معرفی بعضی از این موارد می پردازیم:

  • سبک بودن
  • مقاومت در برابر آتش سوزی و یخ زدگی
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • منعطف بودن
  • عایق حرارتی و صوتی
  • زیبایی خاص
  • سرعت در نصب و اجرا
  • سادگی در تعمیر و تعویض
  • و…

 

انواع سبک نما

نمای یک ساختمان و ویلا بطور معمول با سبک های متفاوتی طراحی و اجرا می شود. در این بخش برخی ازین سبک ها را به اختصار توضیح خواهیم داد:

نمای اسلامی: در طراحی و ساخت این سبک از نما از مصالح و عناصر اسلامی استفاده می شود. در این سبک تناسبات عناصر با کل نما از اهمیت بالایی برخوردار است. مصالح رایج در این سبک آجر، سنگ و کاشی است.

نمای رومی: نماهای رومی در سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین سبک طراحی بوده است. این سبک نوعی از طراحی کلاسیک می باشد و در ایران باستان نیز بسیار مورد توجه بوده است.

نمای مدرن: این نوع سبک یک طراحی ایده آل گرا و مناسب برای ساختمان هایی با ارزش است که باعث افزایش انرژی مثبت در ساختمان و محیط می شود. در این سبک بطور معمول از سنگ، شیشه و چوب استفاده می شود.

نمای مینیمال: نمای مینیمال یا ساده نوعی از نماست که زیاد در بازار ایران رایج نبوده است. در این سبک هر نوع تزئینات و فرم های پیچیده حذف شده است.

 

انواع متریال نما

یک نما از متریال و مصالح مختلفی ساخته می شود که عبارت اند از:

نمای آجری: از مزایای این جنس از نما، وزن سبک، نصب آسان، عایق حرارتی و سرمایی می باشد. از معایب نمای آجری شوره زدگی به مرور زمان می باشد که نیاز به رسیدگی زیاد در طول سال است.

نمای سنگی: استفاده از سنگ بخصوص برای سبک های کلاسیک و رومی بسیار کاربرد دارد. از مزایای این متریال مقاومت بالا،عدم تغییر رنگ و نصب ساده می باشد. از معایب این جنس از نما وزن به نسبت بالای آن است.

نمای سیمانی: سرعت نصب بالا و قیمت پایین این متریال از جمله مزایای برجسته آن است. از معایب این متریال ترک خوردگی، دوده گرفتن، ضعف در مقابل سرما و گرما می باشد.

نمای شیشه ای: این جنس از نما بطور معمول برای سبک های مدرن بسیار کاربرد دارد. از مزایای آن سرعت نصب بالا و از معایب آن عایق نبودن در مقابل سرما و گرما و همچنین ضعف در مقابل فشار می باشد.

نمای چوبی: از چوب برای نما می توان در سبک ها و شکل های مختلف استفاده نمود. پروفیل های چوبی بدلیل تنوع بالا در رنگ و طرح باعث ایجاد فرم های زیبا با القای حس گرمابخشی و سرزندگی به محیط می شوند.

 

نمای چوبی

یکی از بروزترین، زیباترین و سبک ترین نوع متریال در طراحی و ساخت نماهای ساختمانی و ویلایی، استفاده از متریال های چوبی می باشد. متریال های چوبی بدلیل القای حس گرمابخشی و حس طبیعی بودن به بافت خشک و مرده ساختمانی در سال های گذشته بسیار پرطرفدار بوده است. دو نوع چوبی که در نماهای ساختمانی بسیار رایج هستند پروفیل ترمووود و پروفیل چوب پلاست می باشد. هر کدام از این نوع چوب ها دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند. از دیگر مزایایی نماهای چوبی ساختمان می توان به مقامت آن در مقابل سرما، گرما و رطوبت اشاره کرد که باعث تمایز این جنس از مصالح ساختمانی نسبت به سایر می شود.

گروه مِوا بعنوان تنها تولیدکننده چوب پلاست درجه یک در کشور، با تولید بهترین، زیباترین و مقاوم ترین نوع پروفیل های چوبی، آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز در زمینه ساخت انواع سبک های نما می باشد.

 

چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم

برای زیبا نگه داشتن نمای ساختمان ها باید ابتدا بحث نظافت را رعایت کنیم. آلودگی هوا، باران، برف و… به مرور زمان مخصوصا در شهرهای بزرگ باعث کثیفی و دوده گرفتن نماها می شوند. بطور کلی برای تمیز نگه داشتن ساختمان می توان از محلول ها و مواد مختلفی بسته به نوع متریالی که در نما استفاده شده، بکار ببریم. برای پاکیزگی و تمیزی نماهای چوبی می توان به سادگی و با فشار آب و بدون استفاده از محلول ضد عفونی کننده خاصی، استفاده کرد.

 

قیمت نمای چوبی

هزینه ساخت یک نمای چبوی ببسته به نوع سبک اجرایی نما و نوع متریال چوبی متفاوت خواهد بود. شما مشتریان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان گروه موا، قیمت اجرایی نمای ساختمان خود را برآورد کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.