روف گاردن مدرن

روف گاردن مدرن

روف گاردن | طراحی روف گاردن مدرن | عناصر روف گاردن مدرن | هزینه اجرای روف گاردن مدرن

روف گاردن

با افزایش زندگی آپارتمانی و کاهش بافت سبز در فضاهای شهری نیاز به داشتن یک بخش با پوشش گیاهی در ساختمان ها بشدت احساس می شود. یکی از ایده های جالب برای احیای بافت سبز در سطح شهر، اجرای روف گاردن یا بام سبز می باشد. روف گاردن یا بام باغ به فضای طراحی شده همراه با پوشش گیاهی گفته می شود که در بام ساختمان ها اجرا و قابل استفاده هستند. این بخش از ساختمان در سبک ها همراه با متریال های مختلف طراحی و ساخته می شوند که یکی از جالب ترین ایده ها در این زمینه روف گاردن مدرنیته است.

 

طراحی بام سبز مدرن

سبک مدرن در طراحی بام باغ ها بسیار خاص و زیباست. عمدتا در این طرح از خطوط منحنی و قوس دار استفاده می شود تا جاییکه با خلاقیت می توان همزمان از عناصر آتش و آب بهره جست. هدف از طراحی این سبک القای حس آرامش و سادگی به محیط است. یکی از خصوصیات بارز در این نوع سبک طراحی استفاده از مبلمان مدرن با متریال های خاص و رنگ های متنوع می باشد.

 

عناصر بام باغ مدرن

در طراحی و اجرای این سبک می توان از عناصر و المان های مختلف در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان الهام گرفت. در این قسمت به توضیح قسمت های مختلفی ازین سبک از طراحی می پردازیم:

_ کفپوش: اولین بخش مهم در روف گاردن مدرن بحث کفسازی و انتخاب متریال مناسب در این قسمت است. در این مرحله باید ابتدا از شیب بندی و عایق مناسب لایه بستر اطمینان حاصل نماییم. در کفسازی بام باغ با توجه به بودجه و متریال پیشنهادی کارفرما می توان از چوب پلاست، ترمووود، چمن مصنوعی، سنگ و … استفاده کرد.

_ نورپردازی: یک مقوله جدی و با اهمیت در زمینه بام باغ ها، نورپردازی است. برای نورپردازی مدرن می توان از ریسه چراغ ها و چراغ های کفی و دیواری بهره گرفت.

_ مبلمان: از جمله مبلمان مورد استفاده در روف گاردن می تواند به نیمکت، فلاورباکس، باربیکیو،مجسمه، آتشدان و… اشاره نمود.

_ پوشش گیاهی: جزء جداناپذیر در طراحی و اجرای بام باغ ها استفاده از پوشش فضای سبز می باشد. در این بخش می توان از درخت، درختچه و گل ها استفاده نمود. یکی از نکات مهم در انتخاب پوشش گیاهی، سطح ریشه گیاه و مقاومت آن در برابر شرایط اقلیمی منطقه است.

_ سایه بان: بعلت باز بودن فضای بام های ساختمان، ساخت یک سایه بان می تواند شرایط استفاده از این بخش را در تمام روزهای سال میسر نماید. از جمله المان هایی که می تواند نقش سایه بان را در ساختمان ها ایفا کند آلاچیق و پرگولا هستند.

_ آبنما و حوضچه: استفاده از آبنما و عنصر آب در روف گاردن برای تلطیف هوا مخصوصا در شرایط اقلیمی گرم و خشک بسیار پر اهمیت می باشد. نکته مهم در این قسمت انتخاب یک آبنمای عایق در برابر شرایط جوی مختلف است.

 

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه طراحی و اجرای بام سبز و روف گاردن بسته به متراژ و نوع طرح متفاوت خواهد بود. نوع متریال مصرفی و حجم کار در تلورانس قیمتی تاثیرگذار است. شما مشتریان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا، هزینه ساخت بام سبز و روف گاردن ساختمان خود را جویا شوید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.