انواع فلاورباکس

_

انواع فلاورباکس

فلاور باکس چیست | کاربرد فلاورباکس | انواع فلاورباکس | انواع گلدان | فلاورباکس چوبی | قیمت فلاورباکس چوبی

 

فلاورباکس چیست؟

فلاورباکس، گلدان یا جعبه گل به سازه ای گفته می شود که توو خالی است و به شیوه های مختلف در فضای سبز اجرا و نصب می شود. از فضای داخل آن نیز برای کاشت گل، درختچه و … میتوان استفاده نمود. در سالیان اخیر بدلیل کمبود فضای لازم جهت احداث بافت سبز، استفاده از فلاورباکس بسیار رونق پیدا کرده است. استفاده از گلدان و فلاورباکس در هر محیطی باعث افزایش زیبایی، سرزندگی محیط و کاهش آلودگی هوا می شود.

 

کاربرد فلاور باکس

گلدان ها یکی از پرکاربردترین سازه های محوطه باز محسوب می شوند. فلاورباکس ها در ساختمان ها در بخش روف گاردن، فضای داخلی ساختمان، تراس و بالکن، بر روی پنجره و … قابل استفاده هستند. این سازه در بخش داخلی ساختمان عدمتا بصورت دیواری و آویزان نصب می شود. استفاده از گلدان ها در فضاهای شهری به منظور کاشت انواع گل و گیاه، نیز مرسوم می باشد. فلاور باکس ها در محیط های شهری بصورت فلزی، چوبی، سنگی و بتنی اجرا و نصب می شوند.

 

انواع فلاورباکس

فلاورباکس و گلدان از جنس های مختلفی ساخته و نصب می شوند که در این قسمت به معرفی چند دست ازین متریال ها می پردازیم:

فلاورباکس چوبی: یکی از زیباترین، مقاوم ترین و رایج ترین نوع گلدان در سالیان اخیر از جنس چوب بوده است. از چوب برای کاور کردن گلدان استفاده می شود.

فلاورباکس فلزی: این نوع جنس از گلدان ها عمدتا در سبک های کلاسیک و به رنگ های مشکی اجرا می شوند. از معایب این روش مقاومت پایین در مقابل رطوبت به مرور زمان می باشد.

فلاورباکس بتنی: از مزایای این جنس از گلدان، سفارشی سازی به شکل های مختلف است. عمدتا بصورت زمینی نصب می شوند. از معایب این روش وزن بسیار بالای گلدان ها می باشد.

فلاوباکس سفالی: جنس سفال از گذشته در ساخت گلدان رایج بوده است. در سبک ها و طرح های مختلف قابل اجرا هستند. از معایب این روش دوام پایین در مقابل ضربه است.

فلاورباکس پلاستیکی: یکی از پرکاربردترین نوع گلدان ها در بازار محسوب می شود. از مزایای این روش وزن و قیمت پایین است. از معایب این روش جنبه زیباشناختی محصول می باشد.

فلاورباکس سنگی: این جنس از گلدان ها از مرمر و تراورتن ساخته می شوند که از لحاظ زیبایی مورد پسند هستند. از معایب این مدل فلاورباکس وزن بالای آن است.

فلاورباکس شیشه ای: این مدل گلدان بصورت ترکیبی با چوب و فلز نصب می شود و زیبایی بسیار بالایی دارد. از معایب این جنس از گلدان ها مقاومت پایین در مقابل ضربه می باشد.

فلاورباکس ترکیبی: برای ساخت این مدل کار از جنس های چوب، فلز سنگ و بتن استفاده می شود و زیبایی منحصربه فردی دارند.

 

فلاورباکس چوبی

عمدتا گلدان هایی از جنس چوب به دو دسته چوب پلاست و ترمووود دسته بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی و مزایای خاص خود هستند. بطور کلی استفاده از متریال های چوب پلاست و ترمووود بدلیل سازگاری بالایی که در مقابل شرایط جوی مختلف دارند نسبت به باقی چوب ها بیشتر مورد استقبال سازندگان قرار گرفته است. گروه موا بعنوان تنها تولید کننده چوب پلاست درجه یک با فناوری آلمانی در کشور، آماده ارائه خدمات در زمینه ساخت کلیه سازه های فضای سبز با بالاترین کیفیت از جنس چوب پلاست می باشد.

 

قیمت فلاورباکس چوبی

هزینه ساخت و اجرای انواع فلاورباکس چوبی بستگی به دو عامل نوع متریال و ابعاد آن دارد. شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه موا، هزینه ساخت این سازه را برآورد کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.