پله چوبی

_

پله چوبی

پله | انواع طرح های پله | انواع جنس پله | پله چوبی | قیمت پله چوبی

 

پله

یکی از قسمت های مهم در محوطه سازی و طراحی فضای سبز، پله می باشد. اهمیت این سازه بخصوص در زمین های شیب دار محسوس تر است. پله هایی که در فضاهای باز ساخته می شوند بطور معمول از پله های داخلی ساختمان غیر رسمی تر هستند.

غالبا استاندار ساخت پله ها تحت فرمول 2h+b=63 محاسبه می شود. h نماد ارتفاع و b  نماد کف پله می باشد. معمولا طبق همین فرمول ارتفاع پله ها در فضاهای باز بین 12 الی 15 سانتی متر برآورد می شود.

 

انواع طرح های پله

پله ها در سبک های مختلف طراحی و اجرا می شوند. در این بخش به معرفی بخشی از این طرح ها می پردازیم:

پله منظم و راست: در این گونه پله های فقط تعدادی از متریال های ساختمانی با اصول معماری و بطور منظم بکار می رود. کناره های این نوع پله ها بصورت شیب دار یا سکودار اجرا می شود.

پله نیم دایره: این نوع پله ها باعث تنوع در دید و منظر می شود. بطور معمول در قسمت کناری این پله ها سکوهای بلندی به شکل هندسی تعبیه می شود.

پله زاویه دار: این نوع پله ها براساس موقعیت زمین و شدت شیب ساخته می شوند. این گونه پله های گاهی بصورت از بیرون یا داخل بصورت دو طرفه می باشند.

انواع جنس پله

پله های فضای باز از جنس های مختلفی ساخته و اجرا می شوند که عبارت اند از:

پله سنگی: یکی از رایج ترین جنس پله ها با قیمت به نسبت پایین محسوب می شود. این نوع از پله ها را می توان در فضاهای مختلف در حیاط ساختمان و ویلا استفاده نمود.

پله چوبی: از زیباترین و مقاومترین نوع پله های محوطه سازی می باشد. این جنس از پله ها باعث القای حس گرمایی و طبیعی بودن به محیط می شود.

پله فلزی: این نوع پله ها معمولا در سبک های مدرن قابل استفاده هستند. نکته مهم در انتخاب و اجرای این پله ها مقاومت سازه فلزی در مقابل رطوبت می باشد.

 

پله چوبی

عمدتا پله های چوبی که در فضای باز و محوطه سازی استفاده می شود از جنس های چوب ترمو و چوب پلاستیک می باشند. هرکدام ازین متریال ها ویژگی و مزایای خاص خود را دارند. برای زیرسازی این نوع پله ها از شاسی کشی فلزی استفاده می شود که باعث دوام و پایداری کار در طی سالیان مختلف می شوذ. در انتخاب این جنس از پله ها باید به مقاومت آنها در برابر شرایط اقلیمی مختلف، مقاومت در برابر رطوبت و  عدم لغزندگی توجه ویژه ای داشت.

پله های وودپلاست با سطحی براش خورده و از جنس درجه یک در مقابل هر شرایط آب و هوایی مقاومت هستند و از آنها می توان در بخش های مختلف فضاهای باز استفاده نمود.

 

قیمت پله چوبی

هزینه ساخت و اجرای پله های چوبی بسته به جنس متریال انتخابی و متراژ کار متغییر می باشد. شما مشتریان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا، قیمت طرح مورد نظر خودتان را برآورد کنید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.