تفاوت بالکن و تراس

_

تفاوت بالکن و تراس

بالکن چیست | تراس چیست | ایوان چیست | تفاوت بالکن با تراس چیست | بهترین جنس کفپوش برای بالکن و تراس چیست

 

بالکن چیست

بالکن بخشی از ساختمان است که بصورت کنسول از دیواره های آن بیرون آمده است. معادل فارسی بالکن ایوانک است. از لحاظ معماری بالکن از الحاقات ساختمان محسوب می شود که مساحت آن در مساحت آپارتمان لحاظ می شود. بالکن ها بطور معمول بصورت مسقف هستند که گاهی 3 طرف و گاهی دو طرف آن باز می باشند و غالبا نسبت به فضای تراس کوچک تر هستند.

تراس چیست

تراس یا بهارخواب به فضایی گفته می شود که غیر مسقف است و جزو مشاعات ساختمان محسوب می شود. از لحاظ معماری مساحت تراس در محاسبه مساحت آپارتمان ها دخالتی ندارد. از این فضاها جهت تعاملات اجتماعی و ارتباطات اجتماعی در کل ساختمان استفاده می شود.

ایوان چیست

ایوان به بخش بیرونی ساختمان گفته می شود که معمولا در ویلاها کاربرد دارد. ایوان ها فضای مسکونی را بالاتر از فضای بیرون قرار می دهد تا دید ناظر دی ایوان نسبت به حیاط کامل و مسلط باشد. این فضا یکی از اجزای مهم معماری سنتی ایرانی است که ریشه در دوره اشکانیان دارد.

 

تفاوت تراس با بالکن چیست

معمولا افراد تراس و بالکن را با یکدیگر اشتباه می گیرند درحالیکه این دو فضا نسبت به هم دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

_ تراس ها بطور قابل توجهی بزرگ تر از بالکن هستند.

_ تراس جزو مشاعات ساختمان می باشد درحالیکه بالکن جزو هر واحد آپارتمانی محسوب می شود.

_ تراس های غیر مسقف و بالکن مسقف هستند.

_ تراس یک ساختاری ست که روی زمین قرار می گیرد درحالیکه بالکن سکویی ست مرتفع که به ضلع ساختمان متصل است.

بهترین جنس کفپوش برای بالکن و تراس چیست

بدلیل اینکه بالکن و تراس در فضای خارجی ساختمان قرار دارند، باید متریالی برای این قسمت انتخاب کرد که در مقابل سرما و گرما مقاوم باشد. بهترین انتخاب برای جنس کفپوش این فضا، چوب پلاست و ترمووود می باشد. پروفیل های چوب پلاستیک گرید a و ترموود فنلاندی بدلیل مقاومت بالا درمقابل سرما و گرما و همچنین زیبایی بی نظیری که دارند، بسیار مورد توجه پیمانکار و سازندگان ساختمانی قرار گرفته است.

شما مشتریان گرامی می توانید برای استعلام قیمت و مشاوره، با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.