جان پناه با چوب پلاست

_

جان پناه با چوب پلاست

جان پناه چیست | کاربرد جان پناه | ظوابط ساخت جان پناه | انواع جنس جان پناه | قیمت چوب پلاست برای ساخت جان پناه

جان پناه چیست

جان پناه یک دیوار نسبتا کم ارتفاع است که با متریال های مختلف و با اشکال مختلف، در لبه سقف، بالکن و راه پله استفاده می شود. این دیواره نقش مهمی در عدم پرت شدن افراد ایفا می کند. جان پناه می تواند بصورت ساده با ادامه یافتن دیواره ها شکل بگیرد یا اینکه توسط متریال های مختلف به شکل دیوار اجرا شود. بطور کلی طراحی جان پناه یکی از بخش های مهم در طراحی ساختمان ها می باشد. این دیواره علاوه بر افزایش ایمنی، با طراحی مناسب، باعث افزایش زیبایی نمای ساختمان و ویلا می شود.

کاربرد جان پناه در ساختمان

  • جلوگیری از پرت شدن افراد
  • افزایش زیبایی نمای ساختمان
  • محافظت از سقف
  • جلویری از نفوذ رطوبت و ورود گرد و خاک به سقف
  • شکستن بادهای تند
  • کمک به تداوم گردش هوا
  • افزایش امنیت حریم خصوصی ساختمان ها

 

ظوابط ساخت جان پناه

ارتفاع جان پناه برای سقف و بالکن حداقل 1.10 و برای راه پله حداقل 90 سانت باشد.

ضخامت مناسب برای جان پناه در سقف حداقل 20 سانتیمتر می باشد.

فاصله خالی در جان پناه بطور مثال در جان پناه های نرده ای، نباید بیشتر از 11 سانت باشد.

در جان پناه های شیشه ای باید از ضخیم ترین مدل شیشه استفاده نمود.

جنس ماده استفاده شده باید ضد حریق و آتش سوزی باشد.

جنس متریال استفاده شده ضد آب باشد و در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم باشد.

 

انواع متریال به کار رفته برای ساخت جان پناه

در ساخت جان پناه از متریال های محکم و مقاومی همانند آجر، بتن، شیشه، چوب و فلز استفاده می شود:

جان پناه آجری و بتنی: یکی از رایج ترین و قدیمی ترین مصالح در زمینه ساخت جان پناه محسوب می شود. ازین متریال می توان به اشکال مختلف در بخش های متفاوت استفاده نمود. از معایب این متریال می توان از زیبایی نه چندان بالا و ترک خوردن و شوره بستن نام برد.

جان پناه شیشه ای: یکی از مدرن ترین متریال ها در ساخت جان پناه می باشد. معمولا ازین جنس برای ساختمان هایی با ارتفاع بالا که دید خاصی از اطراف به سقف ندارند، استفاده می شود. ازین متریال نمی توان در راه پله ها استفاده نمود. از معایب آن می توان به قیمت بسیار بالا و همچنین احتمال شکست در برابر ضربه اشاره کرد.

جان پناه فلزی: بین فلزهای مختلفی که برای ساخت جان پناه استفاده می شود، فلز استیل مناسب برای این قسمت است. این متریال با هر سبکی قابل اجرا است. از معایب آن می توان به ساده بودن و نبود تنوع نه چندان بالا نام برد.

جان پناه چوبی: یکی از زیباترین و بروز ترین و پرطرفدارترین محصولات در زمینه ساخت جان پناه، چوب پلاست و ترمووود می باشد. ازین دو متریال به دلیل دوام بالایی که در مقابل رطوبت، باران، آفتاب و شرایط جوی مختلف دارند می توان استفاده نمود. در این بین چوب پلاست بدلیل قیمت پایینتر و عدم نیاز به رنگ و روغن مجدد و همچنین دوام بسیار بالایی که در مقابل رطوبت هوا دارد، محصولی پرطرفدار بین معماران و طراحان ساختمان محسوب می شود.

قیمت جان پناه با چوب پلاست

هزینه ساخت و اجرای جان پناه بسته به نوع و سایز پروفیل انتخابی، متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا از آخرین قیمت محصولات مطلع شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.