چوب پلاست چیست 1

_

چوب پلاست چیست؟

کامپوزیت چوب پلاستیک یا W.P.C، ترکیبی از پلیمرهای ترموپلاستیک و خرده چوب است که عموما در دمای بالای ذوب پلیمرها مخلوط شده و سپس برای مصارف متفاوت، تحت فرآیندهای مختلف قرار می‌گیرد. در حقیقت چوب پلاست این ویژگی را دارد که به بتواند به رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و تقریبا هر شکلی درآید. کامپوزیت های چوب پلاست در مقایسه با تاریخچه بلند محصولاتی چون الوارهای طبیعی و محصولات چوبی سنتی چون تخته‌های خرده چوبی و ورقه‌های فیبری محصولات نسبتا جدیدی بحساب می آیند.

چوب پلاست | چوب پلاستیک | وودپلاست | کامپوزیت چوب پلاستیک | مزایای چوب پلاست | کاربرد چوب پلاستیک | انواع پروفیل چوب پلاستیک | نحوه نصب چوب پلاست | چوب پلاست مِوا | قیمت چوب پلاست

 

چوب پلاست چیست 2

چوب پلاست

همانطور که گفته شد چوب پلاست یا کامپوزیت چوب پلاستیک، متریالی است که از ترکیب ترموپلاست و خرده های چوب در دمای بالا حاصل می شود.این محصول پس از تغییرات ساختاری که در آن صورت می گیرد بسیار با دوام می شود و مناسب برای استفاده در فضای بیرونی و محوطه سازی است. غالبا از چوب پلاستیک بعنوان جایگزین متریال چوبی که در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی دوامی ندارند، استفاده می شود. پروفیل های چوب پلاستیک بعلت تنوع در طرح و رنگ قابلیت اجرا در فضاهای مختلف را دارا می باشد.

 

مواد سازنده چوب پلاستیک

چوب پلاستیک غالبا از ترکیب فیبر چوب و پلاستیک بعنوان ماده های اصلی تشکیل می شود.پلاستیک،یکی از ماده های مصرفی بوده که شامل دو نوع پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی وینیل کلراید (PVC) است. استفاده هر کدام از این دو ماده خصوصیات خاصی به پروفیل حاصله چوب پلاستیک می‌دهد.

(HDPE)  و یا پلی اتیلن سنگین ماده‌ای نرم‌تر و انعطاف پذیر است و در بسیاری از کشورها چون استرالیا بیشترین استفاده را دارد؛ پلی اتیلن سنگین می‌تواند از مواد بازیافتی مختلف چون بطری‌های شیر یا پلیمر خالص بدست آید.مواد بازیافتی که در آن‌ها از پلی اتیلن سنگین سطح پائین‌تری استفاده شده که فرمول شیمیایی آن‌ها برای استفاده بیرونی (فضای باز) طرح ریزی نشده‌اند می‌توانند موجب کم دوام شدن عمر پروفیل شوند.

گزینه دیگر برای تهیه پلی اتیلن سنگین (HDPE) استفاده از مواد غیر بازیافتی و تولید پلی اتیلن سنگین از مواد خام بوده که پروفیل تولیدی از این نوع پلی اتیلن سنگین قوی‌تر و دارای عمر طولانی‌تر است.پلی اتیلن سنگین (HDPE) همچنین دارای مقاومت کمتری در برابر آتش است که تولید کننده‌ها این نقیصه را بوسیله اضافه کردن مواد باز دارنده آتش برطرف می‌کنند.

علاوه بر فیبر چوب و پلاستیک که دو ماده اصلی تشکیل دهنده پروفیل‌ چوب پلاستیک است و مواد دیگری چون رنگدانه‌ها و روان کننده‌ها و موادی که موجب بالا بردن استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی چون رطوبت، گرما، سرما و اشعه ماوراء بنفش است نیز اضافه می‌شود.

 

چوب پلاست مِوا

در سالیان اخیر استفاده از وودپلاست بدلیل مقرون به صرفه بودن زیاد شده است. این استقبال زیاد باعث شده متاسفانه غالب پروفیل های چوب پلاستیک موجود در بازار ایران،از نوع گرید B و C باشند. اما گروه مِوا با بهره بندی از چوب پلاست گرید A،بعنوان تنها مرکز فروش و پخش این محصول شناخته شده است. و توانسته در این سالها رضایت مشتریان عزیز را بدست بیاورد.

 

مزایا چوب پلاست

چوب پلاستیک گروه مِوا بالاترین درجه کیفیتی چوب پلاست در کل کشور را دارا می باشد. برخی از ویژگی های پروفیل های چوب پلاست مِوا:

  • تنها مرکز فروش و پخش پروفیل چوب پلاست گرید A در بازار ایران
  • مقاوم در برابر رطوبت و آب
  • مقاوم در برابر گرما و اشعه نور خورشید
  • مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی
  • مقاوم در برابر حشرات و پوسیدگی
  • مقاوم در برابر خش و ضربه پذیری
  • عدم لغزندگی و سرخوردگی
  • عدم تغییر فرم و حالت
  • عدم ترک خوردگی
  • عدم تغییر رنگ شدید
  •  3 سال گارانتی نصب
  • نصب سریع و راحت
  • بالاترین درجه کیفی دربین چوب پلاستیک های بازار ایران
  • 6 کد رنگی مختلف
  • و…

کاربرد چوب پلاست

پروفیل های چوب پلاستیک بدلیل تنوعی که سطح مقطع خود دارند قابلیت اجرا در تمامی فضاها و سازه ها را دارا هستند.برخی از کاربردهای این پروفیل عبارت اند از:

انواع مدل های پروفیل چوب پلاستیک

بطور معمول بر روی پروفیل های چوب پلاستیک چهار نوع عملیات سطحی انجام می شود:

پروفیل چوب پلاستیک طرح چوب یا Embossed

این نوع پروفیل تحت عملیات سطحی،بصورت طرح چوب درآمده است که بیشتر در نما،فلاورباکس،سقف و مبلمان کاربرد دارد.

نکته مهم پروفیل امباس شده این است که جهت استفاده به عنوان کفپوش مناسب نیست، زیرا به مرور زمان بر اثر پاخوری، طرح چوب برروی پروفیل امباس پاک می‌شود.

پروفیل چوب پلاستیک برس خورده یا Brush

پروفیل چوب پلاستیک برس خورده دارای ظاهری شبیه چوب بوده که در دکورسازی و ساخت گلدان کاربرد دارد.

بعلت سطح برس خورده این نوع پروفیل‌ها بعنوان کفپوش، بسیار پرطرفدار هستند، زیرا سطح برس خورده کامپوزیت اصطکاک ایجاده کرده و از لغزش جلوگیری می‌نماید و بیشترین مصرف پروفیل برس خورده در فضاهای اطراف استخر است.

پروفیل چوب پلاستیک صیقلی

این پروفیل بدون هیچ گونه عملیات سطحی،ظاهری براق دارند و هرگونه خشی را نمایان می کند.

این مدل پروفیل مناسب در پرگولا، آلاچیق و نیمکت، گلدان، سقف کاذب و نما بوده و در کفپوش ها پیشنهاد نمی شود.

پروفیل چوب پلاستیک سمباده زده شده

این نوع پروفیل  به گونه‌ای تولید شده است که سطح براق و صیقلی کامپوزیت‌ها از بین رفته و براده‌های چوب نمایان شود.

پروفیل وودپلاست سمباده خورده بیشترین شباهت را به چوب دارد و به همین علت در دکورسازی‌های چوبی، سقف کاذب و مبلمان آلاچیق و خصوصا در کفپوش بیشترین استفاده را دارد؛ چون سطح لاک خورده پروفیل چوب پلاست در این نوع عملیات سطحی از بین می رود که در نتیجه جذب رطوبت پروفیل وودپلاست بیشتر شده و از طرف دیگر پروفیل‌ها لکه پذیرتر می‌گردند.

 

نحوه نصب چوب پلاست

بدلیل ظرافت پروفیل های چوب پلاستیک، باید توجه داشت که فرآیند نصب چوب پلاست پس از اتمام کارهای ساختمانی انجام شود.یعنی تمامی متریال های ساختمان اجرا شده باشد و در گام بعدی چوب پلاستیک ها نصب شوند.

قبل از شروع مراحل نصب، باید نسبت به تراز بودن و استقامت بار بستری که روی آن چوب پلاستیک نصب می شود دقت داشت. اولین مرحله نصب، ایجاد ساختار زیرسازی است. دو مدل زیرسازی برای چوب پلاستیک ها وجود دارد.اولین مدل بصورت تایل و زیره پلاستیکی و در دومین روش پروفیل ها بر روی قوطی پیچ می شوند. توضیحات کامل درمورد روش نصب پروفیل های چوب پلاستیک در مقاله نصب چوب پلاست آمده است.

قیمت چوب پلاست

قیمت چوب پلاستیک ها با توجه به ابعاد و نوع کاربرد پروفیل ها متفاوت هستند. گروه مِوا بعنوان تنها مرکز فروش چوب پلاست گرید A به شما مشتریان عزیز مناسب ترین قیمت با بهترین درجه کیفیتی چوب در کل کشور را ارائه می دهد. همینک می توانید جهت استعلام قیمت پروژه چوب پلاست خود با مشاورین گروه مِوا در تماس باشید.

چوب پلاست چیست 3

 

کارشناسان فنی و فروش ما بطور دائمی در حال پاسخگویی به سوالات شما مشتریان گرامی هستند.با ما در تماس باشید…

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.