طراحی ورودی ساختمان

_

طراحی ورودی ساختمان

طراحی ورودی ساختمان | نکات مهم در ورودی ساختمان | استفاده از چوب در ورودی ساختمان | هزینه طراحی ورودی ساختمان

 

طراحی ورودی ساختمان

یکی از بخش های اصلی در طراحی های ساختمان، بخش ورودی می باشد. طراحی اصولی و مناسب این قسمت بعنوان اولین فضایی که کاربر و فرد با آن مواجه می شود، می تواند حس خوب و مثبتی را منتقل کند. در این بخش می توان از المان ها، سازه ها، متریال ها و رنگهای متنوعی استفاده نمود. بطور کلی ورودی نمونه کوچکی از کل فضای داخل ساختمان می باشد. اگر دیزاین این بخش به درستی انجام شود، به ایجاد انسجام در کلیت ساختمان کمک می کند.

 

نکات مهم در ورودی ساختمان

در این بخش به بررسی نکات مهم در زمینه طراحی ورودی ها می پردازیم:

درب ورودی و رنگ آن: ساخت یک ورودی خارق العاده با درب آن شروع می شود. نوع کاربری ساختمان با انتخاب نوع درب ها بهم وابسته هستند. استفاده از رنگ های روشن در این قسمت حس آرامش را القا می کند.

استفاده از نورپردازی مناسب: نورپردازی استاندارد و مناسب در این بخش، حس مهمان پذیری و امنیت بالا در فضا را بوجود می آورد و موجه دلچسبی بیشتر ازین قسمت می شود.

استفاده از پوشش گیاهی: یکی از عواملی که باعث افزایش حس آرامش و سرزندگی در فضا می شود، استفاده از پوشش فضای سبز می باشد. در این قسمت می توان از فلاورباکس نیز استفاده نمود.

استفاده از متریال مناسب در نمای ساختمان: متریال مورد استفاده در نمای ساختمان، علاوه بر زیبایی و انسجام رنگی با محیط، باید نسبت به شرایط اقلیمی منطقه نیز مقاوم باشد. یکی از متریال های مدرن در این بخش چوب پلاست می باشد.

چیدمان مناسب المان های ورودی:یکی از نکات مهم در این بخش، برنامه ریزی برای چیدمان درست سازه ها می باشد. یک ورودی ایده آل صرفا با تنوع زیاد اشیا بدست نمی آید.

 

استفاده از چوب در ورودی ساختمان

در بخش ورودی ساختمان ها می توان از متریال های مختلفی استفاده نمود. هر متریال بسته به ویژگی های خود دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از بهترین و لوکس ترین متریال ها در سالیان اخیر، استفاده از چوب می باشد. از چوب پلاست و ترمووود می توان در کفپوش، دیوارپوش و المان هایی که در ورودی استفاده می شود، بکار برد. چوب پلاستیک و چوب ترمو بدلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط مختلف جوی دارند در فضاهای روباز و مرطوب، گزینه مناسبی محسوب می شوند.

 

هزینه طراحی ورودی ساختمان

هزینه ساخت و اجرای این بخش از ساختمان بستگی به عوامل مختلفی همچون متریال مورد استفاده، متراژ و نوع طراحی دارد. شما مشتریان گرامی می توانید برای برآورد قیمت با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.