دیوارپوش ترمووود یا چوب پلاست ؟

_

دیوارپوش ترمووود یا چوب پلاست ؟

ترموود چیست | چوب پلاست چیست | تفاوت ترموود با چوب پلاست | دیوارپوش و نماپوش مناسب برای ویلا و ساختمان | قیمت ترموود و چوب پلاست

ترموود چیست

ترمووود یا چوب حرارت دیده،همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته است. در این فرآیند،خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در آن به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و بسته به گونه چوب،رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد.

چوب پلاست چیست

چوب پلاست یا کامپوزیت چوب پلاستیک، متریالی است که از ترکیب پلیمرهای ترموپلاست و خرده های چوب در دمای بالا حاصل می شود. این محصول پس از تغییرات ساختاری که در آن صورت می گیرد بسیار با دوام می شود و مناسب برای استفاده در فضای بیرونی و محوطه سازی است. غالبا از چوب پلاست بعنوان جایگزین متریال چوبی که در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی دوامی ندارند، استفاده می شود. پروفیل های چوب پلاست بعلت تنوع در طرح و رنگ قابلیت اجرا در فضاهای مختلف را دارا می باشد.

تفاوت چوب ترمو با وودپلاست

تفاوت پروفیل های چوب ترمو در مقابل چوب پلاست عبارت است از:

_چوب پلاست ارزان تر از چوب ترمووود است.

_فرآیند نصب چوب پلاست با سرعت بالاتری نسبت به ترموود انجام می پذیرد.

_چوب پلاست نیاز به نگهداری خاصی ندارد درحالیکه چوب های ترمو هر 3 الی 5 سال نیاز به رنگ و روغن دارد.

_چوب های ترمو از چوب طبیعی و شاخه های چوب پلاست از ترکیب الیاف چوبی و پلاستیک ساخته می شوند.

_تنوع رنگی پروفیل های ترمووود در اجرا بالاتر از تنوع رنگی چوب پلاستیک می باشد.

_ترمووود در مقابل اشعه UV آفتاب رفتار مناسب تری نسبت به پروفیل های چوب پلاست دارند.

_ترمووود استاندارد در بازار ایران از نوع فنلاندی و چوب پلاست استاندارد از نوع ایرانی و گرید A می باشد.

چوب مناسب برای دیوار و نمای ساختمان و ویلا

بطور کلی برای نماهای دیوار ساختمان و ویلا از دو نوع چوب یعنی چوب ترمو و چوب پلاست می توان استفاده نمود چراکه سایر چوب های ساختمانی در مقابل سرما و گرما بشدت ضعیف هستن و نهایت عمر یک الی دو سال دارند. در این قسمت سوال بسیاری از معماران و استفاده کنندگان از چوب این است که برای نماپوش و دیوارپوش، چوب پلاست مناسب تر است یا ترمووود ؟

بطور کلی در پاسخ به این سوال می توان گفت اگر قیمت محصول چوبی برای شما مهم نیست و هر 3 الی 5 سال می توانید رنگ و روغن به نمای چوبی ساختمان بزنید و تمایل به داشتن یک نمای کاملا چوبی دارید، بهترین گزینه برای نماپوش و دیوارپوش شما، استفاده از ترمووود اصل فنلاندی است. نکته مهم در این قسمت، فنلاندی بودن چوب ترمو است چراکه چوب کاج سایر کشورها در آب و هوای ایران مقاومت لازم را ندارد.

قیمت نماپوش ترموود و نماپوش چوب پلاست

قیمت نماپوش های چوبی، بسته به سایز پروفیل و متراژ هر پروژه متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا، از آخرین قیمت محصولات چوبی مطلع شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.