بهترین متریال برای ترکیب با چوب

_

بهترین متریال برای ترکیب با چوب

انواع چوب برای فضای آزاد | بهترین متریال برای ترکیب با چوب | قیمت چمن مصنوعی و قلوه سنگ برای ترکیب با چوب

انواع چوب برای فضای آزاد

بدلیل رطوبت، سرما و گرما، از هرنوع چوبی نمی توان در فضای آزاد استفاده کرد. تنها چوب هایی که در مقابل شرایط مختلف جوی مقاوم هستند، چوب پلاست درجه یک و ترمووود فنلاندی می باشند که هرکدام ویژگی و مزایای خاص خود را دارند. از چوب پلاست و ترمووود می توان در قسمت های مختلف ساختمانی همچون کفپوش، دیوارپوش، نیمکت، فلاورباکس، آلاچیق و پرگولا استفاده کرد.

در انتخاب چوب پلاست و ترمووود علاوه بر زیبایی، به مقرون به صرفه بودن محصول نیز باید دقت داشت. برای کفسازی و فرآیند کفپوش فضای آزاد، بهترین انتخاب با قیمت مقرون به صرفه، چوب پلاست می باشد. اما برای دیوارپوش و نمای ساختمان، اولین، بهترین و زیباترین انتخاب، ترمووود فنلاندی می باشد که البته نسبت به چوب پلاست ها قیمت بالاتری دارند. به ترموودها بدلیل اشعه UV آفتاب، هر 3 الی 5 سال باید مجددا رنگ و روغن مخصوص زده شود اما پروفیل های چوب پلاست نیاز به نگهداری خاصی ندارند.

در ترکیب چوب پلاست و ترمووود، می توان از سایر مصالح همچون دیگر متریال ها استفاده کرد که ذر بخش بعدی به آن میپردازیم.

بهترین متریال ها برای ترکیب شدن با چوب

همانطور که گفته شد همانند سایر مصالح ساختمانی، در ترکیب با چوب نیز می توان از دیگر متریال ها استفاده کرد. البته در این بخش باید دقت داشت که بافت متریال مکمل با چوب همخوانی داشته باشد و همچنین در فرآیند نصب و نگهداری، آسیبی به چوب ها وارد نکند. در کفسازی نیز باید دقت داشت که اختلاف ارتفاعی زیادی بین محصول مکمل با چوب نباشد چراکه مخصوصا در طراحی های شطرنجی، اختلاف سطح باعث پله شدن مسیر و غیر قابل استفاده شدن مسیر پیاده می شود.

بهترین متریال ها برای ترکیب با چوب، قلوه سنگ های رودخانه ای و چمن مصنوعی می باشد. رنگ سبز چمن مصنوعی یا رنگ سفید قلوه سنگ ها در ترکیب با چوب پلاست و ترمووود، بافت رنگی جذابی ایجاد می کند.

در انتخاب چمن مصنوعی باید دقت داشت زیره ی چمن مقاوم باشد و همچنین ارتفاع الیاف زیاد باشد تا ضربه پذیری بالایی داشته باشد. در اجرای این سبک یعنی ترکیب چوب با چمن مصنوعی، بهتر است که ابتدا نصب چوب پلاست یا ترمووود بطور کامل انجام شود و سپس فرآیند زیرسازی و نصب چمن مصنوعی صورت بگیرد.

در انتخاب قلوه سنگ های رودخانه ای ابتدا باید به سایز هر سنگ که ریز، متوسط و درشت است، توجه داشت. هرچقدر بافت سنگ ها ریزتر باشد ترکیب زیباتری در مسیرهای خطی ایجاد می کند. در اجرای این سبک یعنی ترکیب چوب با قلوه سنگ، بهتر است همانند بخش قبلی، ابتدا نصب چوب پلاست و ترموود انجام شود و سپس روی چوب کاور کشیده شود و درنهایت قلوه سنگ ها در قسمت های از قبل مشخص شده ریخته شود.

برآورد قیمت و کارشناسی

برای بدست آوردن قیمت چوب، چمن مصنوعی و قلوه سنگ ها می توانید همینک با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.