چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانی

_

چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانی

نکاتی درباره محوطه سازی در اقلیم سردسیر و بارانی | چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانی | قیمت چوب مناسب برای مناطق سردسیر و بارانی

یکی از سوالات رایج و مسائل مهم در زمینه محوطه سازی مناطق بارانی و سردسیر انتخاب چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانی می باشد. همانطور که استفاده از چوب می تواند باعث افزایش حس گرمابخشی به محیط و همچنین زیبایی زیاد به فضا شود، استفاده از چوب با کیفیت پایین نیز می تواند باعث خراب شدن پروژه های طراحی و ساخت محوطه های فضای باز در مناطق سردسیر و بارانی شود. در ادامه به بیان نکاتی در این باره و معرفی چوب های مقاوم برای این شرایط می پردازیم.

نکاتی درباره محوطه سازی در اقلیم سرد و بارانی

در شهرهای و نواحی سردسیر و بارانی، طراحی محوطه فضای باز ویلا و ساختمان با شرایط های خاصی همچون برف، باران و سرمای شدید همراه است و این شرایط باعث می شود که در انتخاب المان های فضای سبز، پوشش گیاهی و متریال های انتخابی محدودیت هایی بوجود بیاید. در طراحی مناطق سردسیر و بارانی باید به نکاتی دقت داشت که در ادامه به بیان آن می پردازیم:

  • استفاده از رنگ های گرمابخش و سرزنده در جهت تضاد با رنگ خنثی محیط و عدم یکنواختی رنگ های کاربردی
  • استفاده از نورپردازی مناسب در فضای باز، چراکه در مناطق سردسیر و ابری غالبا در طول شبانه روز آفتاب کمتری می تابد.
  • استفاده از متریال ها و مصالح مقاوم در برابر سرما و رطوبت
  • استفاده از مصالحی با لغزندگی پایین در فرآیند کفسازی فضای باز
  • استفاده از طرح های ساده و با پیچیدگی کمتر، بدلیل اینکه در محوطه سازی این مناطق زمان کمتری در بیرون ساختمان سپری می شود
  • انتخاب گیاهان بومی، مقاوم در برابر سرما و همیشه سبز
  • انتخاب المان های کاربردی و قابل استفاده در این مناطق مانند استفاده از آلاچیق بجای پرگولا و همچنین استفاده از آتشدان بجای آبنما

چوب مقاوم برای مناطق بارانی و سردسیر

چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانیبدلیل شرایط اقلیمی خاص که در مناطق سردسیر و بارانی وجود دارد، نمی توان از هر متریالی استفاده کرد. در سالیان گذشته و با اهمیت قراردادن طراحی فضای سبز ویلا و ساختمان ها، استفاده از چوب بسیار رونق داشته است. در شهرهایی با بارندگی بالا و سرماخیز کشور نیز توجه به چوب در محوطه سازی بیشتر از قبل شده است.

اما تنها چوب هایی که می توان در مناطقی با این شرایط ویژه استفاده کرد، چوب پلاست گرید A و ترمووود فنلاندی اصل می باشد. چراکه فقط این دو مدل پروفیل چوبی در مقابل سرما و گرما، بارندگی، برف و پوسیدگی مقاوم می باشند.

از چوب پلاست درجه یک در جهت ساخت مسیر کفسازی در حیاط ساختمان و همچنین کفپوش روف گاردن می توان استفاده کرد. کفپوش های چوب پلاست بدلیل فرآیند براشینگ و همچنین طرح دِکی که در این مدل پروفیل ها وجود دارد، از لغزندگی بسیار پایینی برخوردار هستند و به راحتی در مسیرهای پیاده رو فضای باز می توانند استفاده شوند. از چوب پلاست ها در جهت ساخت نیمکت، فلاورباکس و آلاچیق نیز می توان استفاده کرد. نکته مهم در این قسمت درجه یک بودن چوب پلاست می باشد چراکه چوب پلاست های درجه دو و سه در مقابل شرایط اقلیمی سرد و رطوبتی دچار پوسیدگی می شوند. برای اطلاع بیشتر از تفاوت چوب پلاست های درجه یک و دو می توانید به مقاله ی ” تفاوت چوب پلاست گرید A و گرید B ” مراجعه کنید.

یکی دیگر از چوب های مقاوم، بسیار زیبا و کاربردی در فضای سبز و محوطه سازی، ترمووود می باشد که در این بین بهترین چوب ترموود برای مناطق سردسیر و بارانی، ترمووود فنلاندی می باشد. از ترمووود فنلاندی می توان درجهت ساخت نماپوش و دیوارپوش های چوبی، نیمکت های چوبی، فلاورباکس و آلاچیق چوبی نیز استفاده کرد. نکته مهم در ترمووود استفاده از رنگ و روغن های پوششی است تا در مقابل باران و رطوبت مقاومت بیشتر از خود نشان دهد. در این زمینه شاید مطالعه مقاله ی ” اهمیت رنگ آمیزی ترمووود ” کمک شایانی به درک اهمیت رنگ آمیزی در ترمووود کند.

قیمت چوب مناسب برای مناطق بارانی و سردسیر

 چوب پلاست درجه یک و ترمووود فنلاندی، سایز و ابعاد متفاوتی دارد و بعلت نوسانات ارزی، قیمت ثابتی نیز ندارند. شما مشتریان عزیز می توانید جهت برآورد قیمت چوب پلاست گرید A و ترموود اصل فنلاند، با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.