چوب مقاوم برای مناطق گرمسیری و خشک

_

چوب مقاوم برای مناطق گرمسیری و خشک

محوطه سازی در اقیلم گرم و خشک | چوب مقاوم برای اقلیم گرم و خشک | قیمت چوب مقاوم برای مناطق گرم و خشک

محوطه سازی در اقلیم گرم و خشک

یکی از بخش های جذاب هر طراحی ساختمان، بخش مربوط به محوطه سازی و طراحی فضای سبز می باشد. در محوطه سازی همانند سایر بخش های ساختمانی باید به نکاتی توجه داشت تا طراحی اصولی و استانداردی صورت گیرد. یکی از اقلیم هایی که در محوطه سازی بسیار حائز اهمیت و توجه است، اقلیم مناطق گرمسیری و خشک است که در این بخش به بیان بخشی از نکات مربوط به طراحی فضای باز این نواحی می پردازیم:

  • استفاده از سایه بان ها در جهت سایه انداختی و نشستن همچون ساخت پرگولا
  • استفاده از عناصر آبی همچون آبنما و استخر در جهت تلطیف هوا و قابل استفاده بودن فضای باز در فصول گرم سال
  • استفاده از پوشش های گیاهی بومی و مقاوم با گرما و همچنین گیاهانی که برای رشد به آب کمتری نیاز دارند
  • استفاده از پوشش های گیاهی بلند در همجواری با المان های آبی در جهت تبخیر کمتر آب
  • استفاده از متریال های مقاوم در برابر گرما و نور خورشید برای کفسازی، نماسازی و ساخت المان های فضای باز
  • جایگیری مناسب مسیر های پیاده و محل های نشستن در طول کریدورهای باد برای خنک شدن مسیر

برای مطالعه در مورد شرایط و متریال چوبی مناسب برای اقلیم های سرد و رطوبتی نیز می توانید به مقاله ی ” چوب مقاوم برای مناطق سردسیر و بارانی ” مراجعه کنید.

 

چوب مقاوم برای اقلیم گرم و خشک

در مناطق گرمسیر و خشک بدلیل آفتاب زیاد و گرمای هوا نمی توان به راحتی از هر متریال و مصالحی استفاده کرد. یکی از متریال هایی که معماران و طراحان ساختمانی بخصوص در سالیان گذشته به آن توجه کردند، چوب بوده است. مصالحی که از چوب ساخته می شوند بدلیل حس طبیعی بودن و همچنین زیبایی منحصر به فرد بسیار پرکاربرد و پرطرفدار هستند.

اما از هر چوبی نمی توان در محوطه سازی و فضای باز در مناطق گرمسیری استفاده کرد. دو مدل چوبی که در مناطق گرمسیر و خشک مقاوم است و قابل استفاده در فضاهای مختلف در حیاط و روف گاردن می باشند، چوب پلاست گرید A و ترمووود اصل فنلاندی می باشد. برای مطالعه تفاوت این دو محصول نسبت بهم می توانید به مقاله ی “ تفاوت چوب پلاست و ترمووود ” مراجعه کنید.

از چوب پلاست درجه یک و گرید A می توان برای کفسازی مسیر پیاده، ساخت پرگولا، نیمکت و فلاورباکس استفاده کرد. چوب پلاست شرکت مِوا در مقاطع و سایزهای مختلف قابل اجرا برای هر نوع طراحی و فرمی در فضای سبز می باشند.

از ترمووود فنلاندی می توان برای نماپوش و دیوارپوش ساختمان و ویلا، ساخت پرگولا، نیمکت و فلاورباکس چوبی استفاده کرد. ترمووودهای فنلاندی قابل اجرا برای طراحی نماپوش های ساده و لووری هستند. نکته مهم درمورد ترمووود این است که بدلیل اشعه UV آفتاب باید حتما از رنگ و روغن پوششی استفاده کرد. در ادامه جهت مطالعه ی بیشتر در زمینه اهمیت این موضوع می توانید به مقاله ی ” اهمیت رنگ آمیزی ترمووود ” مراجعه کنید.

در بازار چوب کشور بدلیل تنوع بالای چوب و چوب پلاست، باید حتما دقت داشت که چوب پلاست درجه دو یا ترمووود سایر کشورها به شما فروخته نشود. چراکه چوب پلاست های گرید B و ترمووودهای غیر فنلاندی، در مقابل نور خورشید و گرما دچار پوسیدگی، تغییر فرم، ترک خوردگی و شکستگی می شوند. جهت تهیه چوب پلاست گرید A و ترمووود اصل فنلاندی می توانید با گروه مِوا در ارتباط باشید.

قیمت چوب مقاوم برای مناطق گرم و خشک

قیمت چوب پلاست درجه یک و ترمووود فنلاندی براساس متراژ پروژه، نوع طرح، مدل پروفیل مصرفی متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز جهت استعلام قیمت های لازم می توانید با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.