اهمیت رنگ آمیزی ترمووود

_

اهمیت رنگ آمیزی ترمووود

ترمووود چیست | اهمیت رنگ آمیزی ترمووود | بهترین ترموود برای کدام کشور است | قیمت ترمووود فنلاندی

ترمووود چیست

ترموود یا چوب حرارت دیده،همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته است. در این فرآیند،خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در آن به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و بسته به گونه چوب،رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد. جهت مطالعه بیشتر در مورد چوب های ترمو می توانید به مقاله ی ” ترمووود چیست ” مراجعه کنید.

دلیل رنگ آمیزی ترموود

یکی از پروسه های نصب ترموود، فرآیند رنگ آمیزی چوب می باشد. ترمووود با برندها و تونالیتیه های مختلف رنگ می شود. این فرآیند بطور کلی به دلایل مختلفی انجام می شود که مهمترین آنها عبارت است از:

  • مقاوم کردن ترمووود در مقابل آب
  • افزایش زیبایی
  • مقاومت در مقابل اشعه UV آفتاب

بهترین ترموود برای چه کشوری است

در بازار چوب ایران، ترمووود کشورهای مختلفی وجود دارد که هرکدام ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند و برای بخش های مختلف ساختمانی استفاده می شوند. اما بهترین چوب ترمووود برای استفاده در نمای بیرونی و دیوارپوش های ساختمان که عمر طولانی دارد و در مقابل پوسیدگی مقاوم است، چوب ترمووود فنلاندی می باشد. ترمووود کاج کشور فنلاندی بهترین چوب برای استفاده در نمای ساختمان و ویلاها و همچنین فلاورباکس های چوبی می باشند.

نکته مهم در تهیه ترمووود در بازار چوب این است که توانایی تشخیص چوب های ترمو کشورها از هم را داشته باشید. چرا که ترموودهای گرید پایین مانند ایرانی و روس، مناسب برای فضای آزاد نیستن و عمر بسیار پایینی دارند و از لحاظ ظاهری شباهت تقریبا نزدیکی با ترمووود فنلاندی دارند. جهت خرید ترمووود فنلاندی اصل و اورجینال با گارانتی تعویض، می توانید همینک با گروه مِوا در تماس باشید تا در سریع ترین زمان ممکن و بهترین قیمت، چوب ترموود اصلی را خریداری کنید.

قیمت چوب های ترموود فنلاندی چقدر است

چوب های ترمووود فنلاندی بعلت وارداتی بودن و نوسانات قیمت ارزی، قیمت ثابتی ندارند و بسته به متراژ پروژه و نوع چوب انتخابی، قیمت متفاوتی دارد. جهت استعلام قیمت بروز محصولات ترموود فنلاندی می توانید با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.