انواع بخش های روف گاردن

_

انواع بخش های روف گاردن

روف گاردن و بام سبز چیست | انواع قسمت های یک روف گاردن | کاربرد چوب در روف گاردن | قیمت اجرای یک روف گاردن

روف گاردن چیست

روف گاردن یا بام سبز به محوطه سازی و ایجاد فضای سبز در پشت بام های ساختمان گفته می شود. ساخت بام باغ می تواند شامل قرار گرفتن چند فلاورباکس یا آلاچیق تا اجرای یک محوطه سازی کامل باشد. طراحی و اجرای بام سبز و بام باغ نیاز به تخصص و هنر خاص خود دارد. بعلت حیاتی بودن بحث سازه ای بام ها باید در انتخاب نوع متریال مورد استفاده در این بخش از ساختمان از دقت لازم بهره مند بود.

انواع قسمت های یک روف گاردن

روف گاردن از بخش های مختلفی تشکیل می شود که در این قسمت به بیان مهم ترین آنها می پردازیم:

کفپوش: اولین و مهم ترین بخش در روف گاردن مدرن بحث کفسازی و انتخاب متریال مناسب در این قسمت است. در این مرحله باید ابتدا از شیب بندی و عایق مناسب لایه بستر اطمینان حاصل نماییم. در کفسازی بام باغ با توجه به بودجه و متریال پیشنهادی کارفرما می توان از چوب پلاست، ترمووود، چمن مصنوعی، سنگ و … استفاده کرد.

نورپردازی: یک مقوله ی جدی و مهم در زمینه بام باغ ها، نورپردازی می باشد. برا نورپردازی مدرن می توان از ریسه چراغ ها و چراغ های کفی و دیواری بهره گرفت.

مبلمان: از جمله مبلمان های مورد استفاده در روف گاردن می توان به نیمکت، فلاورباکس، باربیکیو، مجسمه، آتشدان و …اشاره نمود.

پوشش گیاهی: جزء جداناپذیر در طراحی و اجرای بام باغ ها استفاده از پوشش فضای سبز می باشد. در این بخش می توان از درخت، درختچه و گلها استفاده نمود.

سایه بان: بعلت باز بودن فضای بام های ساختمان، ساخت یک سایه بان می تواند شرایط استفاده از این بخش را در تمام روزهای سال میسر نماید. از جمله المان هایی که می تواند نقش سایه بان را در ساختمان ایفا کند آلاچیق و پرگولا می باشد. تفاوت این دو سایه بان را می توانید در مقاله ی ” تفاوت آلاچیق و پرگولا ” مطالعه کنید.

آبنما و حوضچه: استفاده از آبنما و عنصر آب در روف گاردن برای تلطیف هوامخصوصا در شرایط اقلیمی گرم و خشک بسیار پراهمیت می باشد.

کاربرد چوب در روف گاردن

همانطور که گفته شد، یک روف گاردن از قسمت های مختلفی ساخته شده است و طبیعتا از متریال های گوناگونی نیز تشکیل می شود. در انتخاب متریال ها برای این قسمت باید دقت داشت که مصالح انتخابی در مقابل سرما و گرما و همچنین باران مقاوم باشد چرا که غالبا بام ساختمان ها مسقف نمی باشد. یکی از بهترین متریال ها در این زمینه که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، زیبایی منحصر به فردی دارد، چوب می باشد. دو جنس از چوب که در سالیان گذشته بسیار پرطرفدار بوده است، ترموود و چوب پلاست می باشد. این چوب ها علاوه بر گرمابخشی به محیط، در مقابل شرایط مختلف اقلیمی مقاوم و ضدآب می باشند. از چوب پلاست و ترمووود می توان بعنوان کفپوش روف گاردن، پرگولا، نیمکت، فلاورباکس و دیوارپوش های چوبی استفاده کرد.

 

قیمت چوب در اجرای روف گاردن

هزینه ساخت اجرای روف گاردن با متریال چوبی، بسته به چوب پلاست یا ترمووود بودن و همچنین متراژ و طراحی متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید همینک با تماس با کارشناسان گروه مِوا از آخرین قیمت محصولات مذکور جویا شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.