اجزای مهم در طراحی فضای سبز ویلا و ساختمان

_

اجزای مهم در طراحی فضای سبز ویلا و ساختمان

طراحی فضای سبز چیست | اجزای مهم در طراحی فضای سبز | هزینه طراحی فضای سبز ویلا و ساختمان

طراحی فضای سبز چیست

بطور کلی طراحی ویلا و ساختمان از دو بخش طراحی داخلی و خارجی تشکیل می شود. یکی از مهم ترین اجزای دیزاین یک ساختمان طراحی لنداسکیپ و محیط بیرونی آن است. در طراحی فضای سبز، علاوه بر انتخاب پوشش گیاهی مناسب، المان های فضای سبز همچون آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس و همچنین ساخت فضاهایی همچون استخر و آبنما دقت می شود. طراحی فضای سبز باید به نوعی ادامه دهنده ی طراحی داخلی ساختمان باشد. برای مطالعه بیشتر در مورد طراحی فضای سبز می توانید به مقاله ی “ طراحی فضای سبز ” مراجعه کنید.

یک نکته مهم در طراحی فضای سبز و منظر، تشخیص متریال درست با توجه به اقلیم منطقه است. بدلیل اینکه این بخش از دیزاین در خارج از ساختمان انجام می شود و بطور مستقیم تحت آب و هوای محیط قرار میگیرد، باید به دوام و پایداری متریال های استفاده شده در طراحی دقت داشت.در ادامه به بیان ارکان مهم در طراحی فضای سبز و منظر یک ساختمان و ویلا می پردازیم.

 

معرفی یکی از بهترین متریال های مورد استفاده در طراحی فضای سبز

همانطور که مشخص است، در طراحی فضای سبز از متریال و مصالح مختلفی استفاده می شود. یکی از بهترین متریال ها در زمینه طراحی فضای باز و محوطه سازی که بسیار مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است، چوب است. استفاده از متریال چوبی در قسمت های مختلف ساختمان، علاوه بر زیبایی باعث گرمابخشی محیط می شود. در این بین بهترین متریال در زمینه کفسازی چوبی، چوب پلاست و در زمینه نماهای چوبی ترموود فنلاندی می باشد. هرکدام ازین متریال ها ویژگی ها و تفاوت های خاص خود را دارند که در مقاله ی ” تفاوت چوب پلاست و ترمووود ” می توانید بطور کامل مطالعه فرمایید.

 

ارکان مهم در طراحی فضای سبز ساختمان

اجزای طراحی فضای باز یک ساختمان از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • انتخاب کفپوش مناسب و استاندارد با شرایط اقلیمی منطقه و جنسی که پایینترین درصد لغزندگی را داشته باشد
  • طراحی مناسب نورپردازی جهت استفاده در شب از فضای سبز
  • قراردادن المان هایی همچون استخر و آبنما جهت تفریح ساکنین و تلطیف هوا
  • توجه به مبلمان فضای باز همچون سایه بان، پرگولا، نیمکت و فلاورباکس
  • انتخاب پوشش گیاهی مناسب و قراردادن آنها بطور منظم و مطابق با طرح

 

هزینه طراحی فضای ساختمان و ویلا

هزینه و بهای طراحی فضای سبز و محوطه سازی بسته به متراژ، سبک طراحی و خواسته ی کارفرما متفاوت است. شما مشتریان عزیز می توانید جهت برآورد قیمت طراحی فضای باز ساختمان و ویلای خود با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.