ترمووود مناسب لابی

_

ترمووود مناسب لابی

ترموود چیست | کاربرد ترمووود | ترموود مناسب لابی ساختمان | قیمت ترمووود مناسب برای لابی

ترمووود چیست

ترمووود یا چوب حرارت دیده، همان چوبی طبیعی درختان است که طی فرآیندی تحت حرارت زیاد قرار می گیرد و ساختار سلولی آن تغییر می کند. در این فرآیند، مغز چوب درخت تحت دمای حدودا 200 درجه سانتیگراد در کنار بخار آب و گردش هوا قرار می گیرد و رطوبت آن به زیر 6 درصد می رسد. بعد از انجام این فرآیند، اسید موجود در بافت چوب تبخیر می گردد و از هرگونه جانور و حشرات میکروسپولی پاک می گردد. این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد.

 

ترمووود چه کاربردی دارد

عمدتا کاربرد ترمووود به دو بخش تقسیم می شود.در دکوراسیون داخلی برای نماپوش دیوار،پارتیشن،سقف کاذب،کابینت ترموود و … .در دکوراسیون خارجی و محوطه سازی نیز برای نمای ساختمان ، کفپوش حیاط ، کفپوش دور استخر ، فلاورباکس ، آلاچیق ، پرگولا ، نیمکت و … استفاده می شود. در این بخش به بیان بخش از کاربردهای چوب ترمو می پردازیم:

کفپوش ترمووود:

یکی از کاربردهای ترموود، استفاده از آن برای پوشش کف است. بهترین گونه ای که در این زمینه می توان استفاده کرد، گونه های پهن برگ مانند زبان گنجشک است. ازین پروفیل می توان برای پوشش کف مسیر پیاده رو، روف گاردن، تراس و پله استفاده می شود.

نماپوش ترمووود:

یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای چوب ترمو، استفاده از آن بعنوان نماپوش است.  بهترین نوع گونه درختی برای این نوع کاربردها، چوب درختان سوزنی برگ مانند کاج است. ازین دست پروفیل ها در نمای ساختمان، ویلاها، ایجاد نمای لوور ، سقف کاذب و نمای دیوار استفاده می شود.

مبلمان و سازه چوب ترمووود:

چوب ترموود بخاطر دوامی که در برابر سرما،گرما،رطوبت و حشرات دارد قابلیت استفاده در سازه های چوبی محوطه فضای باز را دارا می باشد. تکنولوژی های چوب ترمو بطور قابل توجهی با هدف کاربردهای بیرونی مانند دکینگ چوبی، نمای چوب، مبلمان بیرونی، نازک کاری پنجره ها و سایر کاربردهای مربوط به بالای زمین با ثبات ابعادی (و برخی اوقات رنگ) و دوام شکل گرفته اند. از پروفیل های ترموود می توان در ساخت آلاچیق، پرگولا، آربور، فلاورباکس، نیمکت و فنس استفاده کرد.

چه ترمووودی مناسب لابی ساختمان است

چوب ترمو بعنوان یکی از متریال های پرطرفدار ساختمانی، قابلیت اجرایی در بخش های مختلف را دارد. از کاربردهای ویژه چوب ترمو، استفاده از آن در فضای لابی و ورودی ساختمان است. از ترموود بدلیل وزن سبک و زیبایی منحصر به فرد و همچنین مقاومت بالایی که دارد، می توان برای پوشش دیواره، سقف لابی و ساخت مبلمان چوبی استفاده کرد. چوب ترمو بدلیل تنوع بالای سایز و ابعادی در دو سبک ساده و لوور قابل اجرا است. در بخش دکور داخلی و لابی ساختمان از ترموودهای فنلاندی و ایرانی رنگ شده و خام می توان استفاده کرد.

 

ترمووود مناسب برای لابی چه قیمتی دارد

قیمت ترموود بسته به فنلاندی یا ایرانی بودن و همچنین سایز مقطع چوب ترمو متفاوت است. ترموودها در دو مدل SHP و UTS به فروش می رسند که هرکدام ازین مدل ها در قیمت نهایی چوب ترمو تاثیرگذار است. جهت استعلام قیمت بروز محصولات ترمووود شرکت مِوا می توانید با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.