بهترین چوب برای حیاط ویلا

_

بهترین چوب برای حیاط ویلا

محوطه سازی حیاط | طراحی فضای سبز | کاربرد چوب در محوطه سازی | بهترین چوب برای حیاط ویلا | قیمت چوب مناسب برای حیاط ویلا

محوطه سازی حیاط

یک ساختمان و ویلا از طراحی قسمت های مختلف ساخته می شود. یکی از مهم ترین بخش های طراحی ساختمان، محوطه سازی و طراحی فضای سبز مناسب با محیط است. محوطه سازی استاندارد برای یک فضا مسکونی و تجاری، علاوه بر بهبود شرایط اقلیمی محیط، باعث افزایش سرزندگی، استفاده از فضاهای بلااستفاده و افزایش زیبایی بصری شود. بطور معمول محوطه سازی ساختمان شامل بخش های مختلفی همچون انتخاب کفپوش مناسب، نماپوش و مبلمان مناسب و پوشش گیاهی منطبق با شرایط اقلیمی، نورپردازی ایده آل و مبلمان فضای باز می شود.

 

بهترین چوب برای محوطه سازی ویلا

در محوطه سازی حیاط ویلا و ساختمان، نمی توان از هر نوع چوبی استفاده کرد. بدلیل وجود رطوبت، سرما، گرما و حشرات، باید از متریالی استفاده کرد که در کنار زیبایی، مقاومت بالایی نیز داشته باشد. در این زمینه تنها از دو نوع چوب مقاوم می توان استفاده کرد که ترمووود و چوب پلاست می باشند. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم:

_ ترمووود: ترمووود یا چوب حرارت دیده،همان چوب طبیعی می باشد که ساختار کلی آن تحت دمای زیای و متفاوت تغییر یافته است. در این فرآیند،خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در آن به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و بسته به گونه چوب،رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند.این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد. بهترین کفپوش چوبی ترموود از جنس درخت زبان گنجشک یا ASH است. از مزایای ترموود می توان به تنوع در طرح، زیبایی منحصر به فرد و مقاومت بالا در برابر سرما و گرما اشاره کرد.

_ چوب پلاست: چوب پلاست یا وودپلاست یا ترموپلاست، به محصولی گفته می شود که از ترکیب فرآورده های چوبی و پلاستیکی، تحت دمای بالا، ساخته شده است. این محصول بعد از تغییراتی ساختاری که در فرآیند تولید در آن بوجود می آید و همچنین میزان ترکیب مواد اولیه مورد نیاز، بسیار مقاوم می شود. چوب پلاست بهترین جایگزین برای ترموود می باشد. از مزایای چوب پلاست می توان به قیمت مقرون به صرفه، نصب آسان، تنوع در طرح و رنگ، عدم لیزبودن، مقاوم در برابر پوسیدگی و مقاومت بسیار بالا در برابر سرما و گرما اشاره کرد.

از ترموود می توان برای پوشش چوبی نما، دیوار، نیمکت، فلاورباکس، سقف، سایه بان و سونا استفاده کرد. از چوب پلاست می توان برای پوشش کفپوش، دیوارپوش، ساخت مبلمان فضای باز و سایه بان استفاده کرد.

گروه مِوا با در اختیار داشتن بهترین چوب پلاست و ترموود بازار کشور، آماده فروش محصولات و خدمات چوبی مخصوص فضای باز و حیاط، است.

قیمت چوب مناسب برای حیاط ویلا

هزینه چوب مناسب برای محوطه سازی ویلا و ساختمان بسته به نوع متریال انتخابی و همچنین طرح و متراژ کار متفاوت است. شما مشتریان عزیز می توانید جهت استعلام قیمت بروز محصولات با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.