سقف با چوب پلاست

_

سقف با چوب پلاست

سقف کاذب با چوب پلاست چیست | مزایای سقف از جنس چوب پلاست | نصب سقف چوب پلاست به چه صورت است | قیمت سقف کاذب چوب پلاست چقدر است

سقف کاذب چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست یا وودپلاست یا ترموپلاست محصولی است که در سالیان گذشته به شدت پرکاربرد و پرطرفدار بوده است. ازین محصول در معماری و ساختمان در بخش های مختلف استفاده می شود. بدلیل مقاوم بودن چوب پلاست در برابر شرایط اقلیمی متفاوت، کاربرد اصلی پروفیل چوب پلاست در فضای باز و فضای بیرونی ساختمان است. یکی از زمینه های کاربردی چوب پلاست در فضای بیرونی ساختمان، استفاده از آن جهت پوشش سقف و ساخت سقف کاذب است. از چوب پلاست برای سقف تراس، بالکن، آلاچیق، پرگولا و هر نوع سایه بانی می توان استفاده کرد. البته باید توجه داشت که این استفاده صرفا جهت زیباسازی و پوشش دهی انجام می شود.

نکته مهم در اجرای سقف کاذب با ترموپلاست، انتخاب یک محصول با کیفیت و گرید A است. موردی که اکثر مشتریان و طراحان در این زمینه فراموش می کنند این است که در ساخت سقف وودپلاست، مقاومت محصول در برابر رطوبت، سرما و گرمای باید درنظر گرفته شود. درست است که معمولا در زیر سقف آفتابگیری بخصوصی وجود ندارد اما در طی سال اختلاف دمایی شدیدی در بیرون ساختمان وجود دارد و همچنین حشرات نیز در این محیط باز قراردارند. در نتیجه باید از وودپلاستی استفاده کرد که در مقابل تمامی شرایط گفته شده مقاوم باشد.

در این زمینه پروفیل های گرید A و درجه یک شرکت مِوا با بالاترین درجه کیفیتی و مقاومتی قابل اجرا برای هر نوع سقف کاذب چوبی است. طراحی سقف های چوبی بطور کلی به دو شیوه سقف فلت-ساده و سقف لوور-بافاصله انجام می شود. بدلیل تنوع بالای محصولات چوب پلاست مِوا، براحتی ازین محصولات می توان برای پوشش دهی هر نوع و مدل سقفی استفاده کرد.

مزایا و ویژگی سقف از جنس چوب پلاست چیست؟

هر متریال و مصالح ساختمانی ویژگی و مزایای خاص خود را دارند که همین دلایل باعث استفاده از آن محصول می شود. اما استفاده از وودپلاست برای پوشش دهی سقف یکسری مزایای خاص خود را دارد که در این بخش به بیان آن می پردازیم:

  • تنوع رنگی مناسب چوب پلاست
  • مقاومت بالا در برابر سرما و گرما
  • مقاومت بالا در برابر حشرات
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • نصب آسان و بدون آلودگی
  • قابلیت برش پذیری مناسب وودپلاست برای اجرای هر مدل سقفی
  • مقرون به صرفه بودن

 

نصب سقف کاذب چوب پلاست به چه صورت است؟

یکی از سوالات رایج مشتریان در زمینه سقف ترموپلاست، نحوه اجرای این محصول است. باید در نظر داشت که هر طرح، سبک و هر نوع سقفی به یک شیوه نصب می شود درنتیجه در تمام پروژه ها از یک شیوه نصب استفاده نمی شود اما بطور کلی.قبل از هر چیزی باید در ابتدا مشخص شود طرح سقف بصورت لوور است یا بصورت ساده.

اگر طرح بصورت ساده باشد باید در ابتدا از تراز بودن سطح زیرین کار مطمئن شد. در مرحله بعدی قوطی های آهن ضدزنگ خورده در فواصل مناسب با پیچ و رول بولت به سطح زیرین متصل می شود. در مرحله بعد باید چوب پلاستی که از قبل توسط مشتری انتخاب شده با پیچ سرمته و کلیپس به زیرسازی آهنی وصل شود. اما اگر طراحی صورت گرفته بصورت لووِر و با فاصله باشد در مرحله نخست باید یک فریم فلزی با قوطی آهن ضدزنگ خورده انجام شود و برای اینکه این فریم فلزی تحمل وزن شاخه چوب پلاست را داشت باشد باید در داخل آن در فواصل منظم و مشخص قوطی آهن جوش داده شود. در مرحله بعد چوب پلاست مخصوص طرح های لوور با پیچ مخصوص و ناودانی به زیرسازی فلزی متصل می شود.

 

قیمت سقف چوب پلاست چقدر است؟

قیمت سقف کاذب، بسته به متراژ و ابعاد پروژه و همچنین سایز مقطع پروفیل ترموپلاست انتخابی متفاوت است. شرکت مِوا دارای حدودا 30 مدل چوب پلاست است که هرکدام ضخامت، عرض و مشخصات خاص خود را دارند. در نتیجه هرکدام ازین پروفیل ها قیمت مخصوص به خود را دارند. جهت استعلام قیمت بروز محصولات وودپلاست و همچنین برآورد قیمت با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

2 Comments

    • سلام حسین جان
      بله عموما چوب پلاست ها در دو دسته گرید A و گرید B تولید و بفروش می رسند و از لحاظ مقاومتی بسیار باهم تفاوت دارند
      برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشی پیشنهاد می کنم مقاله ” تفاوت چوب پلاست گرید A و گرید B ” رو مطالعه کنی
      موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.