دلیل استفاده از چوب پلاست در محوطه سازی

_

دلیل استفاده از چوب پلاست در محوطه سازی

 

چوب پلاست چیست | کاربرد چوب پلاست در محوطه سازی و معماری چیست | دلیل استفاده از چوب پلاست در محوطه سازی چیست | قیمت چوب پلاست چقدر است

 

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست بطور کلی ترکیبی از پلیمرهای ترموپلاستیک و خرده چوب است که در دمای بالا مخلوط شده و سپس برای مصارف مختلف، تحت فرآیندهای متفاوت قرار می گیرد. این محصول در بازار اسامی گوناگونی همچون وودپلاست، ترموپلاست، کامپوزیت چوب پلاست و چوب پلاستیک دارد اما همگی از یک خانواده هستند. در حقیقت چوب پلاست این ویژگی را دارد که بتواند به رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و تقریبا هر شکلی درآید. پروفیل های چوب پلاست به نوعی جایگزین چوب طبیعی یا ترموود است که در کنار قیمت مقرون به صرفه، نیاز به فرآیند نگهداری ویژه ای نیز ندارد. نکته مهم در فرآیند خرید چوب پلاست این است که این محصول کیفیت های مختلفی دارد و این کیفیت ناشی از متریال اولیه و فرآیند تولید است. چوب پلاست های درجه یک و درجه دو عمدتا در لحظه خرید شبیه به هم هستند اما تغییرات اصلی آنها بعد از گذشت چندماه در شرایط اقلیمی مختلف مشخص می شود.

 

کاربرد وودپلاست در محوطه سازی چیست

چوب پلاست یا وودپلاست در صنعت ساختمان در بخش های مختلفی استفاده می شود اما مهم ترین قسمتی که این محصول کاربرد دارد، بخش دکور خارجی و محوطه سازی است. در این بخش به معرفی برخی از کاربردهای چوب پلاست در محوطه سازی می پردازیم:

  • کفپوش دور استخر و حیاط
  • کفپوش روف گاردن و تراس
  • نماپوش و دیوارپوش چوبی
  • فلاورباکس و گلدان چوبی
  • نیمکت و میز چوبی
  • پرگولا و آلاچیق چوبی

دلیل استفاده از وودپلاست در محوطه سازی چیست

در محوطه سازی و بطور کلی فضای باز از هر نوع چوبی نمی توان استفاده کرد. بدلیل وجود رطوبت، باران، سرما و گرما، استفاده از چوب های متفرقه و نامرغوب باعث ضررهای جبران ناپذیر می شود. یکی از متریال های چوبی که می توان برای دکوراسیون بیرونی ساختمان درنظر گرفت، چوب پلاست است.

بطور کلی برای استفاده از چوب پلاست در محوطه سازی باید به دو نکته توجه داشت. اول اینکه چوب پلاستی با بالاترین درجه کیفیتی تهیه کنید تا به مرور زمان دچار پوسیدگی و تغییر فرم نشود و نکته مهم بعدی فرآیند اصولی و استاندارد نصب است. بطور مثال فرآیند نصب کفپوش با دیوارپوش متفاوت است و برای هر نوع طرحی نمی شود از یک روش نصب استفاده کرد.

چوب پلاست گرید A شرکت مِوا تحت لایسنس آلمان در داخل کشور تولید می شود. در فرآیند تولید این محصول از مواد اولیه وارداتی و مرغوب استفاده شده تا درنتیجه پروفیلی مقاوم در برابر شرایط اقلیمی مختلف ساخته شود. چوب پلاست بدلیل تنوع در سایز و ابعادی که دارد براحتی در تمام قسمت های بیرونی ساختمان چه در طرح های مدرن و اسپرت و چه برای طرح های کلاسیک قابل استفاده است.

قیمت چوب پلاست چقدر است

چوب پلاست تنوع سایز و ابعاد زیادی دارد و هرکدام طبیعتا قیمت مخصوص به خود را دارد. در کنار این موضوع متراژ پروژه و طرح کار بر روی قیمت نهایی چوب پلاست تاثیرگذار است. شما مشتریان عزیز می توانید جهت استعلام قیمت با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.