مقاومت چوب پلاست در برابر رطوبت

امتیاز دهید
_

مقاومت چوب پلاست در برابر رطوبت

چوب پلاست چیست | مزایای چوب پلاست | کاربرد چوب پلاست | چوب پلاست مقاوم در برابر رطوبت | قیمت چوب پلاست مقاوم در برابر رطوبت

چوب پلاست چیست؟

یکی از سوالات رایج و اولیه خریداران چوب پلاست، تعریف و ویژگی این محصول است. چوب پلاست در بازار اسامی گوناگونی همچون وودپلاست، ترموپلاست، کامپوزیت چوب پلاست و چوب پلاستیک دارد اما بطور کلی چوب پلاست ترکیبی از پلیمرهای ترموپلاستیک و خرده چوب است که عموما در دمای بالای ذوب پلیمرها مخلوط شده و سپس برای مصارف متفاوت، تحت فرآیندهای مختلف قرار می‌گیرد. در حقیقت چوب پلاست این ویژگی را دارد که به بتواند به رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و تقریبا هر شکلی درآید. پروفیل های چوب پلاست به نوعی جایگزین چوب طبیعی یا ترموود است که در کنار قیمت مقرون به صرفه، نیاز به فرآیند نگهداری ویژه ای نیز ندارد.

 

کاربرد چوب پلاست چیست؟

از چوب پلاست در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود اما اصلی ترین قسمتی که کاربرد دارد در محوطه سازی ویلا و ساختمان است. در محوطه سازی ساختمان، چوب پلاست در بخش های مختلفی کاربرد دارد که در این قسمت به بیان بخشی از آن می پردازیم:

کفپوش چوب پلاست: یکی از مهم ترین کاربردهای چوب پلاست، استفاده از آن بعنوان کفپوش است. بطور کلی کفپوش چوب پلاست به دو شیوه شاخه ای و تایلی نصب می شود. از موارد استفاده از پروفیل های کفپوش چوب پلاست می توان به استفاده از آن در پیاده رو پارک ها، کفپوش تراس و بالکن، کفپوش روف گاردن، کفپوش دور استخر، پله و …. اشاره کرد.

نماپوش چوب پلاست: یکی دیگر از کاربردهای چوب پلاست، استفاده از آن برای پوشش نمای ساختمان و ساخت دیوارپوش است. از دلایل محبوبیت چوب پلاست برای این بخش از ساختمان، شباهت زیاد آن به ترموود، تنوعی رنگی و ابعاد بالا و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن است. نماپوش های چوب پلاست به دو شیوه ساده و لووری قابل نصب هستند. ازین پروفیل ها می توان در نما ساختمان و ویلا، دیوارپوش حیاط و لابی، سقف کاذب فضاهای اداری و تجاری استفاده کرد.

مبلمان، سایه بان و نرده چوب پلاست: یکی از موارد رایج استفاده از چوب پلاست، برای ساخت مبلمان فضای بیرون در محوطه سازی ساختمان است. یکی از مهمترین مسایلی که در ساخت مبلمان فضای سبز باید توجه داشت کیفیت بالای محصول در شرایط آب و هوایی مختلف است که چوب پلاست با داشتن دوام در شرایط مختلف،گزینه ای مناسب برای ساخت این محصولات می باشد. از جمله مبلمان و سازه های چوبی فضای سبز می توان آلاچیق، پرگولا، آربور، فلاورباکس، نرده، نیمکت و صندلی نام برد.

 

مزایای چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست گرید A همانند سایر متریال های ساختمانی، ویژگی و مزایای خاص خود را دارد که در این بخش به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط سرما و گرما
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، بارندگی و نور خورشید
  • دوام در برابر حشرات و پوسیدگی
  • نصب سریع و آسان
  • قیمت مقرون به صرفه
  • عدم لغزندگی و سرخوردگی
  • عدم تغییر فرم و شکل
  • و…

 

چه چوب پلاستی در برابر رطوبت مقاوم است؟

چوب پلاست در بازار کشور عموما در دو دسته درجه یک و درجه دو دسته بندی و بفروش می رسند. بطور معمول از چوب پلاست درجه یک یا گرید A می توان در محوطه سازی استفاده کرد. یکی از مناطقی که کاربرد فراوانی دارد، مناطق بارانی و رطوبتی است. از کاربردهای اصلی چوب پلاست در این فضاها، استفاده از آن بعنوان کفپوش فضای باز و پوشش کف است. در نتیجه در محیط های رطوبتی باید از چوب پلاستی استفاده کرد که در کنار زیبایی، بالاترین مقاومت در برابر رطوبت و بارش را داشته باشد.

چوب پلاست درجه یک شرکت مِوا بدلیل دارا بودن پوشش محافظتی و همچنین کیفیت بسیار بالای مواد اولیه ای که دارد، در کنار قیمت مقرون به صرفه آن، بهترین گزینه برای پوشش کف و نمای فضای بیرونی ساختمان ها در مناطق رطوبتی است. چوب پلاست مِوا با دارا بودن سایز و ابعاد گوناگون قابل استفاده در بخش های مختلف ساختمانی و همچنین متناسب با انواع طرح های معماری است.

قیمت چوب پلاست مقاوم در برابر رطوبت چقدر است؟

قیمت پروفیل های چوب پلاست بسته به متراژ و نوع پروفیل متفاوت است. چوب پلاست دارای سایزها و ابعاد گوناگونی هست که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند درنتیجه هر پروفیل نیز قیمت مخصوص خود را دارد. جهت استعلام قیمت بروز محصولات چوب پلاست می توانید با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

2 Comments

  • سلام
    استخر روباز دارم در مازندران
    این چوب پلاست ها واقعا مقاومت دارند؟

    • سلام سوادکوهی عزیز
      بله
      چوب پلاست های گرید A در مقابل سرما و گرما و رطوبت مقاوم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.