نصب ترمووود 1

_

نصب ترمووود

بعد از انتخاب پروفیل مناسب با رنگ دلخواه خود، مهم ترین نکته نحوه نصب پروفیل ترمووود در پروژه می باشد.. همان مقدار که جنس چوب مهم است، روش و کیفیت نصب نیز حائز اهمیت است.

نصب ترمووود | دستورالعمل نصب ترموود | روش نصب ترمووود | هزینه نصب ترمووود

دستورالعمل و روش نصب ترموود

دستورالعمل لازم برای نصب پروفیل های ترموود به دو بخش دسته بندی می شوند،نکات قبل از شروع نصب و فرآیند شروع نصب.

-نکاتی که قبل از شروع مراحل نصب ترموود باید رعایت کرد عبارت است از:

  • انتخاب کد رنگی و ارسال پروفیل های ترموود رنگ شده با رعایت شرایط استاندارد به محل پروژه.
  • اگر می خواهید چوب ها در محل پروژه انبار شود، باید سطح زیرین محل دپو تراز و صاف باشد و روی چوب ها پلاستیک کشیده شود.
  • محکم بودن و توان تحمل بار درسطح بستر و زیرین نصب ( هر 10 کیلوگرم بر متر مربع برای چوب کاج و هر 20 کیلوگرم بر متر مربع برا چوب زبان گنجشک).
  • بعلت ظرافت چوب ترمو، فرآیند نصب باید پس از اتمام کلیه کارهای ساختمانی و نصب دیگر متریال ها باشد.
  • تراز بودن سطح زیرین نصب.

 

-فرآیند زیرسازی ترموود:

فرآیند زیرسازی ترموود در کف و نما به دو روش سیمانی و قوطی یا شاسی کشی انجام میگیرد:

روش اول:زیرسازی نما با سطح سیمانکاری شده است. به این صورت که ابتدا باید سطح سیمانی به ضخامت حداقل 3 سانتی متر ایجاد کرد و منتظر ماند که خشک شود.باید دقت داشت که این سطح تراز باشد.در مرحله بعد چوب زیرسازی را با پیچ و رول پلاک به سطح سیمانی متصل می کنیم.و در گام بعد چوب ترموو و سطح رویی کار نصب می شود.

مزایای این روش زیرسازی نسبت به شاسی کشی این است که هم مقرون به صرفه تر است و هم نسب به شاسی فلزی سطح کمتری از نما یا کف بیرون میزند.

عیب این روش زیرسازی هم در این است که با ذره ای تراز نبودن سطح، کلیت فرآیند نصب ترموود به مشکل می خورد و عامل دیگری که باعث عدم توجه به این روش می شود این است که این سطح به مرور زمان براساس سرما و گرما تغییر حالت می دهد و بستر کار خراب می شود.

روش دوم:زیرسازی نما با قوطی فلزی یا به اصطلاح شاسی کشی است. از این روش بدلیل کیفیت بالای اجرایی نسبت به روش سیمانکاری،توصیه می شود. در این  روش زیرسازی و شاسی کشی با قوطی های 40*40 یا 30*30 ضد زنگ زده شده انجام می شود.باید توجه داشت که هرچقدر وزن قوطی پایینتر باشد کیفیت فرآیند نصب بالاتر می شود.قوطی های زیرسازی به لایه بستر سفت کاری و تراز شده،توسط دستک هایی به نمای ساختمان،متصل می شوند.قوطی های زیرسازی در نما باید نسبت به یکدیگر فواصل مشخصی داشته باشند. در شاسی کشی باید توجه داشت که قوطی ها هم راستا با چوب ترمووود و عمود با چوب زیرسازی نصب می شوند.

فاصله قوطی های زیرسازی با یکدیگر حداکثر 50 سانتی متر است.یعنی به این صورت که اگر قرار است چوب ترموود بصورت افقی بر روی نما نصب شود، قوطی های زیرسازی نیز بصورت افقی با فاصله حداکثر 50 سانتی متری از هم به دستک ها (در اسکلت فلزی ساختمان یا بصورت پلیت) جوش داده می شوند.در ادامه نیز برای جلوگیری از تغییر حالت قوطی ها،آهن هایی با فاصله 100 سانتی متری از هم به قوطی ها متصل می شوند.یعنی در نهایت یک شبکه فلزی 50*100 سانتیمتری بر روی نما خواهیم داشت.البته باید توجه داشت که اگر شبکه فلزی 50*50 باشد،زیرسازی مقاوم تر خواهد بود.

نصب ترمووود 4

چوب زیرسازی:

بعد از شاسی کشی فلزی نوبت به چوب زیرسازی می باشد. باید توجه داشت که چوب ترموود نباید مستقیما به سطح سیمانی یا فلزی متصل شود. بدلیل تفاوت در ضریب انبساط و انقباض چوب با فلز، باید از چوب اشباع شده یا چوب زیرسازی استفاده شود. این چوب از تماس مستقیم ترمو با فلز جلوگیری می کند. این نوع چوب بدلیل اینکه در فرآیند تولید آن از ماده ای اشباع استفاده می شود، چوب اشباع شده گفته می شود. جنس این چوب معمولا از چوب روس است.چوب زیرسازی نیازی به رنگ کردن ندارد و معمولا ابعاد متفاوتی دارد. مقدار مصرف چوب زیرسازی بسته به متراژ ترموود دارد بطوریکه برای هر متر مربع ترموود، حدود 3 متر طول چوب اشباع شده نیاز است.

فاصله وسط تا وسط چوب زیرسازی یا اشباع شده برای نما، 35 الی 50 و برای زیرسازی کف و دکینگ، 30 الی 40 سانت می باشد.

در مرحله آخر نیز چوب ترموود بر روی چوب زیرسازی پیچ و متصل می شود.

-نکات مهم در هنگام نصب ترموود:

  • برای اتصال چوب ترموود به لایه زیرسازی از پیچ گالوانیزه با طول حدودا 4 سانت استفاده شود.
  • تا حد ممکن نباید پیچ و میخ ها روی گره های ترموود متصل شوند.
  • معمولا فاصله پیچ ها برای اتصال ترموود به لایه زیرسازی بین 40 الی 50 سانت در نما و 30 الی 40 سانت در کف می باشد.
  • در چوب های زبانه دار باید بین 2 الی 5 میلیمتر بین پروفیل ها بخاطر ضریب انبساط طولی فاصله داشته باشند.

هزینه نصب ترموود

هزینه نصب پروفیل ترموود،نصب چوب زیرسازی و شاسی کشی بسته به طرح پروژه، متراژ، محل انجام پروژه و نوع سازه ای که ساخته می شود متغییر می باشد. گروه مِوا طی تجربه ای که سالیان گذشته در زمینه فروش محصولات چوبی داشته است، بهترین نصاب های ممکن را با کیفیت بالا انتخاب کرده است. نصاب های گروه مِوا با رعایت دستورالعمل های لازم، در سریع ترین زمان، بهترین کیفیت کار را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهند. لازم به ذکر است که گروه مِوا هیچ نوع سو استفادی از قیمت نصب نمی کند و هزینه نصب کاملا براساس برآورد نصاب از پروژه اعلام می شود.

شما مشتریان عزیز می توانید در این صفحه سوالات خود را مطرح کنید  یا با تماس با کارشناسان ما، سفارشات خود را با بهترین قیمت دریافت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.