نحوه تولید چوب پلاست1

_

نحوه تولید چوب پلاست

محصولات چوب پلاست توسط شرکت ها و روش های مختلفی در سراسر دنیا تولید و عرضه می شود. اما با وجود این تفاوت ها،غالبا عناصر یکسانی در تمامی روش های تولید استفاده می شود.

 

نحوه تولید چوب پلاست | فرآیند ساخت چوب پلاستیک | خط تولید چوب پلاست | گونه های چوب در پروفیل چوب پلاست

 

نحوه تولید چوب پلاستیک

روش های مختلفی برای تولید پروفیل های چوب پلاستیک وجود دارد که مهمترین های آنها عبارت است از:

  • اکستروژن
  • قالب گیری تزریقی
  • قالب گیری فشاری
  • پالتروژن
  • قالب گیری صفحه ای

 

اما غالبا از روش اکستروژن بدلیل تولید یکنواخت،انبوه واتوماتیک پروفیل چوب پلاستیک استفاده می شود. در این روش کامپوزیت مذاب با نیرو، با استفاده از انواع مختلف اکسترودرها، بسته به نوع و طرح، از قالب های مختلف عبور می کند.

مهمترین بخش اکسترودر، پیچ آن است. اکثر اکسترودرهای جهان یک پیچ دارند و برخی دو الی چهار پیچ. از ویژگی های مهم اکسترودهای چند پیچ می توان به اختلاط خوب مواد در آنها اشاره کرد. ضمن اینکه راندمان اکسترود یک دستگاه دو پیچه در مقابل یک دستگاه یک پیچه، سه برابر می شود. امروز استفاده از روش اکستروژن بویژه اکسترودرهای دو پیچ، متداول ترین روش ساخت محصولات چوب پلاستیک می باشد.

روش تولید اکستروژن بدین صورت است که مواد پلاستیکی، ذرات چوب و سایر افزودنی ها در هم ترکیب شده و طی جریانی آزاد از محفظه تغذیه اکسترودر به گلویی میله ای مارپیچ وارد شده و از آنجا به داخل اکسترودرها وارد می شوند. در انتهای ماردون، مواد مذاب بطور پیوسته و به شکل جامد به داخل قالب حرارت داده شده توسط اکسترودر وارد شده و پس از گذشتن از داخل قالب، پروفیل های چوب پلاستیک تولید می شود.

غالب خواص فیزیکی و مکانیکی کامپوزیت های چوب پلاستیک، به برهم کنش بین چوب و ماده گرمانرم بستگی دارد. یکی از موثرترین روش ها برای بهبود این برهم کنش از طریق عامل جفت شدن بعنوان یک افزودنی ایجاد می گردد. این مواد افزودنی به سازگاری بین چوب هیدروفیلیک، که رطوبت را راحت جذب می کند، و پلاستیک هیدروفوبیک، که تمایل به جذب آب ندارد، کمک کرده و محصولی مقاوم و با ثبات فرم و اندازه بهتر از چوب تولید می کند.

 

 

قالب اکسترودر

گونه های چوب در پروفیل چوب پلاست

چوب مناسب برای کاربری های تجاری در صنعت چوب پلاست از نوع کاج، افرا و بلوط است. اما بطور کلی تحقیقات صورت گرفته  در آزمایشگاه های مربوط به پروسه تولید پروفیل چوب پلاست، نشان داده که نوع گونه های چوب استفاده شده در فرآیند ساخت، تاثیر کمی بر ویژگی های مکانیکی پروفیل های تولیدی دارند اما می توانند بر روی ویژگی های پردازشی و منحصر به فرد موثر باشند. بطور نمونه پروفیل های تولیدی چوب پلاستیک از درختان گیلاس و سرو قرمز، در مقایسه با سایر درختان، مقاومت بالاتری در جذب آب و پوسیدگی دارند.

علاوه بر گونه های مختلف درختان در فرآیند تولید کامپوزیت چوب پلاستیک، از انواع فیبرهای طبیعی از جمله کتان، کناف، پوسته برنج و فیبرهای موجود در برگ و میوه هایی از قبیل پوسته نارگیل و کاه، جهت ساخت چوب پلاست استفاده می شود.

شما مشتریان گرامی می توانید همینک با تماس با کارشناسان ما، بهترین قیمت و کیفیت چوب پلاستیک (چوب پلاستیک مِوا) در سطح کشور را در اختیار داشته باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.