سقف کاذب چوبی چیست

_

سقف کاذب چوبی

در سالیان گذشته بدلیل مقاومت بالا، طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین سبک بودن متریال چوب، استفاده از سقف های کاذب چوبی بسیار زیاد شده است. این سبک از سقف ها غالبا به دو شکل ساده، شبکه ای و لوور اجرا می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارا هستند. در ادامه بطور مفصل به سقف های کاذب چوبی و مزایای آن خواهیم پرداخت.

سقف کاذب | انواع سقف کاذب | سقف کاذب چوبی | مزایای سقف کاذب

 

سقف کاذب

امروزه استفاده از سقف های کاذب در فضاهای مسکونی و تجاری رونق بسیار داشته است. این نوع از سقف ها با اشکال و طرح های مختلف می توانند فضای یک محیط یا اتاق را بسیار زیبا و دلپذیر کنند. سقف های کاذب بعد از سازه سقف اصلی اجرا می شود و یک نوع پوشش غیربابر برای کاور کردن تاسیسات ساختمان، نورپردازی، عایق های حرارتی و سرمایی محسوب می شوند. سقف های کاذب در جنس ها و متریال های مختلف ساخته می شود که هر کدام از آنها مزایای خاص خود را دارا هستند.

 

انواع سقف کاذب

سقف کاذب دارای سبک ها و انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی تعدادی ازین سبک ها می پردازیم :

سقف کاذب چوبی: این نوع سقف از چوب چهار تراش یا فولاد همراه با چوب ساخته می شود. این سقف ها القا کننده سبک های مدرن و سنتی در فضا هستند که محیطی گرم و دلنشین را برای ساکنین مهیا می کنند. از مزایای این سقف ها می توان به وزن سبک، هزینه نگهداری پایین، طرح ها و رنگ های مختلف، استفاده در فضای باز و … اشاره کرد.

سقف کاذب رابیتس: این نوع سقف از شبکه فلزی از جنس گالوانیزه، میله گرد،نبشی و گچ ساخته می شود. از مزایای سقف های رابیتس یا رابتیز قابلیت اجرای طرح ها و شکل های مختلف و همچنین عدم ترک خوردگی می باشد. از معایب این سبک از سقف ها محدودیت اجرایی در شرایط مختلف جوی و همچنین وزن بالا آن است.

سقف کاذب آلومینیومی: این نوع سقف از ورق های آلومینیوم،گالوانیزه و اتصالات فولادی ساخته می شود. غالبا در فضای پشت این سقف ها می توان از پشم شیشه یا پی وی سی استفاده کرد. یکی از مزایای این سقف این است که قابل اجرا در فضاهای آزاد می باشد. از معایب این سقف می توان به سرعت پایین در اجرا و محدودیت در ابعاد پروفیل ها نام برد.

سقف کاذب گریلیوم: این نوع سقف از غالبا از اهن و ورق های آلومینیومی ساخته می شود که توسط سیم مفتول به سقف متصل می شود. سقف گریلیوم که به آن سقف باز نیز گفته می شود بصورت دکوراتیو قابل اجراست که باعث می شود فضای پشت آن بطور واضح دیده شود.

سقف کاذب کناف: این نوع سقف در دو مدل گچی و غیر گچی ساخته می شود. از مزایای این سقف ها می توان هزینه نسبتا پایین و سرعت نصب بالا اشاره کرد. اما نداشتن مقاومت زیاد مخصوصا در مقابل حرارت و آتش جزو معایب آن است.

سقف کاذب PVC و پلکسی: این نوع سقف از شبکه های فلزی یا کنافی همراه با ورق های PVC ساخته می شود. از مزایای این نوع سقف ها می توان به قابلیت عبور نور، سبک بودن و هزینه پایین آن اشاره کرد.

سقف کاذب اکوستیک: این نوع سقف از پارچه چین دار، پلاک های چوبی یا ورق های سوراخ دار ساخته می شود. سقف های اکوستیک بصورت شبکه ای اجرا می شود و به نوعی عایق صوتی طبقات محسوب می شود. از مزایای این نوع سقف ها به عایق صوتی بودن، قیمت مناسب و ضد آتش بودن می توان اشاره کرد.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب از جنس ها و متریال های گوناگونی ساخته می شود که هر کدام ازین متریال های دارای مزایای خاص خود و طرح های اجرایی متنوع می باشند. یکی از بروزترین، زیباترین و مقاوم ترین متریال در ساخت این نوع سقف ها، جنس چوب می باشد. جنس های چوبی بدلیل مقاومت بالا، انعطاف پذیری در نحوه اجرا، رنگ ها و بافت های متنوع زیبا، سبک بودن و … گزینه ای بسیار مناسب برای ساخت یک سقف کاذب می باشد.

سقف های کاذب چوبی غالبا به سبک های مسطح، لوور و شبکه ای ساخته می شوند. قسمت عمده پروژه های اجرایی سقف هایی از جنس چوب، با چوب های ترمووود و چوب پلاست ساخته می شوند. این پروفیل ها ها بدلیل تنوع سطح مقطع، رنگ بندی های مختلف و مقاومتی که دارا هستند جزو پرطرفدارترین متریال در ساخت سقف های کاذب چوبی هستند. در ادامه با مشاهده تصاویری از سقف های کاذب از جنس چوب پلاست و ترمووود با ما همراه باشید.

 

سقف کاذب ترمووود2
سقف کاذب ترمووود3
سقف کاذب ترمووود4
سقف کاذب ترمووود5
سقف کاذب ترمووود6
سقف کاذب چوبی پلاست1
سقف کاذب چوبی پلاست2
سقف کاذب چوبی پلاست3
سقف کاذب چوبی پلاست4
سقف کاذب چوبی پلاست5
سقف کاذب چوبی پلاست6

مزایای سقف کاذب چوبی

اجرای سقف چوبی دارای مزیت هایی ست که هر کدام تاثیر بسزایی در محیط و فضای هر ساختمان دارند:

  • زیبایی و مقاومت بالا
  • ساخت سقف های کوتاه در دکور داخلی ساختمان
  • عایق صوتی و حرارتی طبقات
  • لایه ای پوششی و کاور کننده تاسیسات و تجهیزات ساختمان
  • هزینه کمتر تعمیر و نگهداری نسبت به سقف های اصلی
  • امکان احیای نورپردازی مناسب در فضا
  • سقف سبک تر نسبت به سقف اصلی
  • و….

گروه مِوا با دارا بودن بهترین چوب پلاست کشور و ترمووود اصل فنلاندی، آماده ارائه خدمات در زمینه ساخت سقف های کاذب چوبی شما مشتریان عزیز می باشد. با ما در تماس باشید.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.