دیوار سبز1

_

دیوار سبز

دیوار سبز بعنوان یکی از زیباترین طرح ها در زمینه ساختمان محسوب می شود. غالبا ازین دیوار برای زیباسازی و تلطیف محیط استفاده می شود. گرین وال با روش ها و متریال های مختلف اجرا می شود و به همین دلیل می توان از آن در فضاهای مختلف ساختمانی استفاده کرد.

دیوار سبز چیست | گرین وال چیست | کاربرد دیوار سبز | انواع دیوار سبز | مزایای دیوار سبز | ویژگی دیوار سبز | قیمت دیوار سبز

 

دیوار سبز یا گرین وال

گرین وال، دیواری است که قسمتی یا کل آن توسط بافت گیاهی و سبز پوشیده شده است. بافت سبز گرین وال باعث تلطیف هوا و حس سرزندگی در محیط می شود. گیاهانی که در گرین وال وجود دارند باعث پاکسازی هوا و کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می شود. امروزه گرین وال ها یکی از بهترین راه حل ها در جهت نماسازی محسوب می شود و بدلیل مقرون به صرفه بودن و نحوه ساخت آسان آن بسیار پرطرفدار شده است.

 

کاربرد گرین وال

از  گرین وال می توان در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. در فضاهای داخلی مانند اتاق نشیمن، سرویس های بهداشتی، رستوران ها، فضاهای تجاری و ورزشی استفاده می شود. در فضاهای خارجی نیز مانند روف گاردن، تراس، ویلا و … قابل استفاده است.

 

انواع گرین وال

گرین وال ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول گرین وال های مصنوعی می باشند که غالبا ترکیبی از سنگ، چمن مصنوعی و فلز می باشد. دسته دوم نیز گرین وال های طبیعی هستند که از چوب و بافت گیاهی تشکیل می شوند. هر کدام ازین گرین وال ها زیبایی و کاربرد خاص خود را دارا هستند. در ساخت گرین وال های طبیعی باید به پنل زیرسازی، سیستم آبیاری و نگهداری از پوشش گیاهی دقت داشت.

 

گیاهان مناسب برای گرین وال

برای ساخت گرین وال های استاندارد نیاز به انتخاب گیاهان متناسب با شرایط جوی منطقه است. در انتخاب این گیاهان باید به میزان نور، رطوبت، دمای محیط، ارتفاع منطقه و … توجه داشت. هرچقدر گیاه انتخابی با شرایط محیط ناسازگار باشد، هزینه نگهداری و مراقبت از آن بالاتر است. از جمله گل های پرکاربرد در گرین وال پیچ امین الدوله، لیزوماکیا، پاپیتال، ناز فرانسوی می باشد.

 

مزایای گرین وال

تصویه هوا

کاهش آلودگی صوتی

ایجاد آرامش روحی و روانی در محیط

تلطیف هوا و خنک سازی

افزایش زیبایی محیط

 

قیمت گرین وال

هزینه ساخت و اجرای گرین وال با توجه به طرح و متریال مصرفی متغییر می باشد. شما مشتریان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان گروه موا، قیمت نهایی طرح گرین وال خود را ارزیابی کنید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.