تفاوت آربور با پرگولا

_

تفاوت آربور با پرگولا

آربور چیست | کاربرد آربور چیست | پرگولا چیست | تفاوت آربور با پرگولا | بهترین جنس آربور و پرگولا | قیمت آربور و پرگولا

 

آربور چیست؟

آربور یک سازه عمودی ست که عمدتا به عنوان یک ورودی ساده، پناهگاه، نیم سایه و استراحتگاه کوچک بکار می رود. آربور از لحاظ ساختاری از 2 یا 4 ستون به همراه سقف مشبک تشکیل می شود. سقف آربور به شکل های ساده و منحنی ساخته و غالبا با گیاهان رونده پوشش داده می شوند. از آربور به عنوان حصار با تعداد زیاد یا تکی بصورت ورودی استفاده نمود. همچنین یک کاربرد بزرگی که آربور را مهم می سازد، ایجاد قاب تصویر در کریدور مسیر پیاده می باشد. به این شکل که در محوطه سازی در زمانیکه عنصری خاص مانند تک درخت یا آبنما بزرگ یا مجسمه در انتهای مسیر پیاده به کار رفته باشد، می توان از سازه آربور برای قاب کردن آن و توجه نهادن به آن عنصر خاص از دید تماشاچی استفاده نمود.

 

کاربرد آربور چیست؟

  • ایحاد نیم سایه و استراحتگاه موقتی
  • قاب کردن کریدور و منظر خاص
  • مکانی برای سرگرمی و لدت بردن از منظره
  • هدایت ترافیک عابران پیاده در مسیر پیاده رو
  • پوشاندن نقاط ضعف و زشت در محوطه سازی
  • و…

 

پرگولا چیست؟

پرگولا نیز نوع دیگر از سازه نیمه سایه محوطه سازی محسوب می شود که هم به عنوان عنصر مستقل و هم متصل به دیوارهای منزل می توان استفاده نمود. از لحاظ ساختاری پرگولا از 4 یا 6 یا بیشتر ستون به همراه سقف مشبک ساخته می شود. برای پوشش سقف مشکب پرگولا می توان هم از گیاهان رونده و پوششی و هم ورق های پلی کربنات در رنگ های متنوع استفاده نمود. عمدتا پرگولا جایگزین آلاچیق محسوب می شود و می تواند یک فضای دلنشین همراه با نیم سایه با دید به آسمان را برای کاربران مهیا نماید. برای زیباسازی و کاربرد بیشتر می توان در زیر پرگولا، نیمکت، آتشدان، کفپوش و … نیز اضافه نمود.

 

تفاوت آربور با پرگولا چیست؟

آربور و پرگولا شباهت های زیادی به هم دارند که مهمترین آنها سایه دار بودن سازه می باشد. اما در کنار شباهت های زیاد، برخی وجه تمایز بین این دو سازه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

از لحاظ ساختاری پرگولا غالبا دارای ستون های بیشتر نسبت به آربور هست و همچنین سازه سقف پرگولا پیچیده تر، محکم تر و سنگین تر از آربور می باشد. از لحاظ کاربری آربور بیشتر به عنوان قاب کردن فضا و همچنین در مسیر پیاده رو برای استراحت موقت افراد پیاده تعبیه می شود در حالیکه از پرگولا می توان به عنوان جایگزین آلاچیق، به عنوان یک سازه برای استراحت طولانی تر کاربران استفاده نمود. عمدتا در زیر سقف پرگولا فلاورباکس، نیمکت، میز و آتشدان استفاده می شود اما در آربور فقط عنصر نیمکت به چشم می خورد.

بهترین متریال برای ساخت آربور و پرگولا چیست؟

از آنجایی که عمدتا از آربور و پرگولا در حیاط و محوطه های باز استفاده می شود، در نتیجه باید از متریال و مصالحی استفاده نمود که در کنار قیمت مناسب و زیبایی، دوام و پایداری لازم را در مقابل سرما، گرما، رطوبت، بارندگی و کلیه شرایط اقلیمی و آب و هوایی را داشته باشد. در این بین بین بهترین متریالی که می توان معرفی کرد، چوب پلاست می باشد. چوب پلاست گرید A و درجه یک شرکت مِوا با گارانتی و ضمانت، در مقابل هر نوع آب و هوا و هر نوع رطوبت و بارندگی مقاوم می باشد. محصولات شرکت مِوا در کنار مقاومت بالا، زیبا و مقرون به صرفه بوده و از آنها می توان در ساخت سازه هایی همانند پرگولا و آربور استفاده نمود.

قیمت آربور و پرگولا چوب پلاست چقدر است؟

هزینه ساخت آربور، پرگولا و کلیه سازه هایی با جنس چوب پلاست بسته به متراژ و نوع طرح سازه متفاوت هست. شما مشتریان عزیز می توانید جهت مشاوره با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.