طراحی پاسیو خانگی

_

طراحی پاسیو خانگی

پاسیو خانگی چیست | بهترین طراحی پاسیو خانگی | بخش های مختلف پاسیو خانگی | متریال مناسب برای پاسیو | قیمت چوب پلاست

پاسیو خانگی چیست

امروزه کمبود فضاهای سبز باغی و حیاط های بزرگ باعث ساخت روف گاردن، تراس گاردن و پاسیو می شود. پاسیو خانگی به قسمتی از فضا داخلی ساختمان گفته می شود که بصورت یک حیاط کوچک با نورگیری بالا در مرکز یا گوشه ای از خانه قرار گرفته است. پاسیو معمولا در خانه هایی با متراژهای بالا وجود دارد که عمدتا با پوشش گیاهی و بافت فضای سبز کاور و در کنار ایجاد فضای دوستانه، باعث محیط دلنشین و فرح بخش می شود.

 

بهترین طراحی پاسیو خانگی

در طراحی پاسیوهای خانگی می توان از سبک های مختلفی همچون سبک هنری روستیک، سبک هنری مینیمال، سبک کلاسیک و … استفاده نمود. در طراحی پاسیوها می توان این فضا را به یک گلخانه خانگی کوچک با محیطی دلنشین تبدیل کرد. در طراحی این فضا باید به یک سری نکات نیز توجه داشت:

_ابعاد پاسیو در استانداردهای شهری، حداقل 12 متر مربع می باشد.

_این فضا باید نورگیری بالایی داشته باشد.

_به تهویه محیطی پاسیو و جهت قرارگیری باد باید دقت نمود.

_تخصیص پوشش های گیاهی مناسب با محیط

_ایجاد کفسازی ایزوله به همراه کفشور مناسب

_استفاده از آبنما و پوشش گیاهی مناسب چهت تلطیف هوا

 

بخش های مختلف پاسیو

پاسیو نیز مانند دیگر بخش های ساختمانی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در طراحی هرکدام ازین قسمت ها باید دقت داشت. در این قسمت به بیان آنها می پردازیم:

  • کفپوش: یکی از بخش های اصلی پاسیو که در طراحی مهم است کفپوش می باشد. در این قسمت بدلیل محیط مرطوب باید از محصولی با مقاومت بالا استفاده نمود.
  • دیوارپوش: یکی از قسمت های جذاب پاسیو، نما و دیوار است. بدلیل پوشش پاسیو و همچنین دمای مناسبی که این قسمت از ساختمان دارد، می توان از گرین وال استفاده نمود. محیط مناسب باعث شده بستر رشد پوشش های گیاهی و بافت سبز مهیا باشد.
  • نیمکت و مبلمان: مانند هر فضای ایستای دیگری در ساختمان، در پاسیو می توان از نیمکت و مبلمان جهت استراحت و تعاملات اجتماعی استفاده کرد.
  • فلاورباکس و گلدان: برای مکان یابی اصولی پوشش های گیاهی و کاور کردن بافت فصاب سبز می توان از فلاورباکس استفاده نمود. فلاورباکس ها علاوه بر زیبایی، در نگهداری گیاهان نیز می توانند موثر باشند.

محصول مناسب برای پاسیو

بهترین متریال و مصالح ساختمانی که در مقابل شرایط جوی مختلف مقاوم و از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه می باشد، چوب پلاست است. این محصول در مقابل سرما، گرما، رطوبت، پوسیدگی و حشرات مقاومت بالایی دارد و در 6 کد رنگی در قسمت های مختلف ساختمانی قابل اجرا هستند. از چوب پلاست درجه یک می توان در نیمکت، فلاورباکس، کفپوش، دیوارپوش و … استفاده نمود.

 

قیمت چوب پلاست درجه یک

قیمت چوب پلاست درجه یک و گرید A بسته به سایز پروفیل و ابعاد آن، متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا از لیست قیمت محصولات جویا شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.