طراحی باغ ویلا

_

طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا چیست | مزایای باغ ویلا | نکات مهم در طراحی باغ ویلا | عناصر مهم در طراحی باغ ویلا | چوب پلاست در باغ ویلا | قیمت چوب پلاست

باغ ویلا چیست

طراحی باغ ویلا، به نوعی طراحی گفته می شود که در آن باغ به عنوان چشم انداز اصلی برای نمایش پوشش گیاهی، مبلمان فضای باز، آبنما و غیره درنظر گرفته می شود. اصولا از باغ ویلا در مناطقی با پوشش وسیع گیاهی و تراکم کمتر جمعیت و ساختمان استفاده می شود. از اصلی ترین ویژگی های این سبک طراحی، به مساحت بزرگ باغ و تراکم کم ساختمانی می توان اشاره کرد. در نقشه های طراحی باغ ویلا به پوشش های گیاهی و همچنین مبلمان فضای باز در مقیاس های متفاوت توجه می شود.

 

مزایای باغ ویلا

  • تلطیف محیط و بهبود روحی استفاده کنندگان از فضا
  • افزایش بهای ویلا
  • امکان استفاده از وسایل مختلف تفریحی پارکی
  • مناسب جهت نگهداری حیوانات خانگی
  • کاهش آلودگی هوا
  • افزایش زیبایی بصری منطقه
  • کاربردی کردن فضاهای بلااستفاده در محوطه ویلاها

نکات مهم در طراحی باغ ویلا

هنگام طراحی و ساخت باغ ویلاها باید به نکاتی توجه نمود که در این بخش به بیان مختصری ازین موارد می پردازیم:

توجه به بودجه و سلایق مالک در طراحی فضای سبز ویلا

توجه به اقلیم منطقه، موقعیت جغرافیایی و جهت باد

تعادل و هماهنگی از نظر رنگ و بافت بین عناصر مورد استفاده در طراحی

توجه به عناصر آبی همچون استخر مخصوصا در شهرهای گرمسیر بعلت غالب شدن حس سرما بر فضا

استفاده از درختان بزرگ در کنار استخر و آبنماها برای گردش بهتر هوا

عناصر مهم در طراحی باغ ویلا

از اصلی ترین عناصر محوطه سازی ویلاها، پوشش گیاهی و بافت فضای سبز می باشد. نکته مهم در انتخاب پوشش های گیاهی، علاوه بر زیبایی، مقاوم بودن این عناصر در مقابل شرایط آّ و هوایی منطقه است.

آبنما و بطور ویژه استخر، از دیگر عناصر رایج در طراحی محوطه ویلاهای لاکچری می باشند. حضور عنصر آب علاوه بر تلطیف محیط، باعث ایجاد فضایی مفرح و سرگرم کننده در فضای سبز ویلاها می شود. یکی از بروزترین و پرکاربردترین مورد در این قسمت، استفاده از کفپوش های چوبی در اطراف استخر می باشد.

مبلمان فضای باز و بخصوص پرگولا، نیمکت و فلاورباکس جزء جدایی ناپذیر از یک طراحی لاکچری باغ ویلا محسوب می شود. نکته مهم در این قسمت، مقاوم بودن متریال مورد استفاده در این عناصر هست چراکه باید در مقابل سرما و گرما و همچنین رطوبت مقاوم باشند

عنصر رایج دیگر در طراحی ویلاباغ ها، نورپردازی است. همانطور که مشخص است طراحی محوطه فضای باز ویلاها باید به نحوی باشد که هم در شب و هم در روز قابل استفاده باشد. استفاده از چراغ های باغچه ای در این قسمت بسیار پرطرفدار است.

کاربرد چوب پلاست در باغ ویلا

یکی از بروزترین، زیباترین و مقاوم ترین محصولات و متریال های ساختمانی در زمینه محوطه سازی باغ ویلاها، چوب پلاست می باشد. از چوب پلاست های درجه یک و گرید A می توان برای کفپوش دور استخر، کفپوش حیاط، دیوارپوش و نمای ویلا، نیمکت و فلاورباکس، پرگولا و سایز مبلمان های فضای باز استفاده شود. در این میان، چوب پلاست درجه یک شرکت مِوا بدلیل مقاومت بالایی که در مقابل سرما و گرما دارد و همچنین ضدآب بودن آن درکنار گارانتی و ضمانت، بسیار پرطرفدار و مورد توجه معماران و سازندگان ساختمانی قرار گرفته است.

قیمت چوب پلاست

قیمت و هزینه چوب پلاست بسته به نوع چوب پلاست، متراژ کار و سایز پروفیل چوب پلاست متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت استعلام قیمت بروز محصولات، با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.