روف گاردن اداری

_

روف گاردن اداری

روف گاردن چیست | طراحی بام سبز اداری | بهترین متریال برای روف گاردن اداری | نکات مهم در بام سبز اداری | قیمت چوب پلاست

روف گاردن چیست

روف گاردن یا بام سبز به محوطه سازی و طراحی اصولی فضای باز در پشت بام ساختمان ها گفته می شود. طراحی روف گاردن به شکل ها و شیوه های متفاوتی ایجاد می شود و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یک بام سبز از پوشش گیاهی، نورپردازی، کفسازی و مبلمان فضای باز تشکیل می شود. با طراحی اصولی و حرفه ای روف گاردن و بام سبز، می توان علاوه بر زیباسازی ساختمان، باعث افزایش بهای ساختمان و ویلاها شد.

 

مزایای روف گاردن

  • پاکسازی هوای محیط
  • کاهش مصرف انرژی
  • تلطیف هوا و کنترل دما
  • افزایش زیبایی ساختمان
  • افزایش بها و قیمت ساختمان
  • ایجاد فضای تفریحی در بام ساختمان

 

طراحی بام سبز اداری

یکی از راه های افزایش راندمان و کارایی کارمندان در سال های اخیر در کشور، ایجاد یک روف گاردن مناسب در ساختمان های اداری می باشد. ایجاد یک چنین فضایی می تواند در تمام طول روز و بخصوص در وقت های استراحت کارکنان مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این موارد، طراحی و اجرای یک بام سبز مدرن، می تواند باعث کاهش آلاینده های محیطی و افزایش زیبایی شهری شود و چه بسا که استفاده از متریال های چوبی همچون چوب پلاست و ترمووود می تواند نقش مهمی در این قسمت ایفا کند. در کنار این شرایط، طراحی اصولی یک بام سبز اداری می تواند در افزایش جذب مشتری بعنوان یک عنصر بصری مناسب در محیط اثر داشته باشد.

 

بهترین جنس برای روف گاردن های اداری

معمولا یکی از سوالات مهم در ساخت روف گاردن و بام سبز این است که چه محصول و متریالی برای فضای باز و بخصوص برای ساختمان های اداری و تجاری با تردد بالا مناسب است؟ چراکه در محوطه های فضای باز علاوه بر آب و باران به عوامل محیطی همچون گرما، نور خورشید، سرما و باد نیز باید توجه داشت و در این زمینه باید محصولی استفاده کرد که در تمامی شرایط اقلیمی مقاوم باشد. در جواب این سوال باید گفت که بهترین متریال و مصالح ساختمانی در جهت محوطه سازی روف گاردن ساختمان های اداری و تجاری، چوب پلاست می باشد و در کنار آن نیز برای دیوارپوش ها می توان ترمووود نیز مورد توجه قرار گیرد. از چوب پلاست می توان برای کفسازی روف گاردن، ساخت نیمکت و فلاورباکس و ساخت سایه بان هایی همچون پرگولا استفاده کرد.

در نتیجه اولین و مهم ترین گام در ایجاد یک روف گاردن اداری و تجاری، انتخاب یک متریال مناسب و مقاوم با توجه به شرایط موجود است. چراکه انتخاب اشتباه متریال نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه عامل منفی و مضر برای ساختمان محسوب می شود. در بین تمامی متریال های ساختمانی، متریال های چوبی گرما بخش محیط و مناسب برای هر نوع فضا و طراحی می باشند.

نکات مهم در بام سبز ساختمان های اداری

در ابتدایی ترین قدمی که برای ساخت روف گاردن های اداری و تجاری بر می دارین باید هدف و خواسته ی خودتان رو از فضاسازی این محیط پیدا کنید. یک بام سبز اداری و تجاری می تواند محلی برای استراحت کارکنان باشد و هم محلی برای میتینگ ها و جلسات کاری. در بخش بعدی انتخاب یک طرح حرفه ای با توجه به خواسته ها از فضای بام، مهم می باشد. بعد از انتخاب طرح مناسب برای روف گاردن، باید متریال و محصولات مناسب منطبق با بودجه و شرایط آب و هوایی را تفکیک و انتخاب کرد. در نهایت بعد از تمامی این موارد، با اجرای اصولی توسط تیم حرفه ای نصب، می توان یک روف گاردن و بام سبز کارا و مناسب را داشت. لازم به ذکر است که برای تمامی این می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا، مشاوره های لازم و رایگان، داشته باشید.

 

قیمت چوب پلاست

قیمت چوب های گرید A بسته به متراژ کار، نوع طرح، محل پروژه و نوع پروفیل انتخابی متفاوت است. شما مشتریان عزیز جهت کارشناسی، بازدید و مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.