بهترین سایه بان فضای باز

_

بهترین سایه بان فضای باز

معرفی بهترین سایه بان ها فضای سبز | بهترین متریال برای ساخت پرگولا و آلاچیق | هزینه ساخت آلاچیق و پرگولا چوبی

معرفی بهترین سایه بان های فضای باز

آلاچیق: آلاچیق یکی از مهمترین المان ها و سازه های محوطه سازی می باشد و سازه است که در گوشه ی باغ،روف گاردن و پارک ها استفاده می شود. آلاچیق ها مناسب ترین گزینه برای کسانی است که فضای باغ یا باغچه های بزرگ دارند و سازه ای بعنوان محلی برای استراحت و آرامش همراه با پوشش سربسته نیاز دارند. بطور معمول سازه آلاچیق شامل کف،دیواره،ستون،نمیکت و سقف می باشد که بسته به انتخاب مشتری هرکدام از بخش ها قابل حذف یا اضافه کردن است.

پرگولا: پرگولا یک سازه مشبک با سقف و یا بدون سقف است که می توان آن را در ورودی ها،محل نشستن یا مسیر تردد بعنوان سایه بان،قرارداد.پرگولاها در مناطق گرم و حاره‌ای طرفداران بیشتری دارند.جایی که گیاهان رونده روی آن‌ها سایه می‌اندازند و مکانی مطبوع برای نشستن و استراحت ایجاد می‌کنند.در بعضی از طراحی‌های جدید نیز به جای گیاهان از توری‌های شبکه‌ای هم برای پوشاندن سقف پرگولاها استفاده می‌کنند.پرگولا را شاید بتوان در دسته آلاچیق قرار داد اما تفاوت های اساسی،مخصوصا از لحاظ کاربردی و ظاهری،با آن دارد.آلاچیق فضای بسته تر،خصوصی تر و دارای سقف بسته می باشد در حالیکه پرگولا دارای سقف مشبک بوده و برای پوشش یشتر از گیاه در آن استفاده می شود.در حالت کلی از پرگولا در مناطق گرمسیر و از آلاچیق در مناطق سردسیر استفاده می شود.

 

بهترین جنس برای ساخت پرگولا و آلاچیق

پرگولا و آلاچیق هرکدام از جنس های مختلفی همچون فلز، سیمان، سنگ و چوب ساخته می شوند. اما یکی از بهترین، پرکاربردترین و مقاوم ترین متریال هایی که در زمینه ساخت سایه بان های فضای باز استفاده می شود، چوب پلاست و ترمووود می باشد. چوب پلاست گرید A و ترمووود اصل فنلاندی در مقابل سرما و گرما و همچنین بارندگی مقاوم هستند و قابلیت اجرای هر نوع فرمی از سازه های فضای باز را دارا هستند.

جهت مطالعه بیشتر و بررسی تصاویر مربوط به سایه بان های فضای باز از جنس چوب می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

پرگولا چوب پلاست

پرگولا ترمووود

آلاچیق چوب پلاست

آلاچیق ترمووود

 

قیمت ساخت آلاچیق و پرگولا چوبی

قیمت ساخت هر کدام از سایه بان های فضای باز  همچون آلاچیق و پرگولا، بسته به متراژ و نوع طرح متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت برآورد قیمت، با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.