مناسب ترین کفپوش چوبی

_

مناسب ترین کفپوش چوبی

معرفی انواع کفپوش چوبی | کفپوش چوبی مناسب برای فضای باز | کفپوش چوبی مناسب برای دور استخر | کفپوش چوبی مناسب برای روف گاردن | قیمت مناسب ترین کفپوش چوبی

معرفی انواع کفپوش چوبی

همواره یکی از متریال هایی که از دیرباز در صنعت ساختمان رایج داشته، مصالح چوبی بوده است. مصالحی از جنس چوب بدلیل زیبایی منحصر به فرد و گرمابخشی به محیط، براحتی قابل نصب برای بخش های مختلف یک ساختمان مانند کفپوش، دیوارپوش  و یا حتی ساخت مبلمانی از جنس چوب هستند. همانطور که گفته شد، یکی از موارد رایج استفاده از چوب، برای کفسازی می باشد. در این بخش می توان از چوب های مختلفی استفاده کرد که هرکدام مناسب یک فضای خاص، داخلی یا خارجی، است. در این قسمت به معرفی معروف ترین و پرکاربردترین کفپوش های چوبی مورد استفاده در بخش بیرونی ساختمان میپردازیم:

_کفپوش چوبی ترموود: ترمووود یا چوب حرارت دیده،همان چوب طبیعی می باشد که ساختار کلی آن تحت دمای زیای و متفاوت تغییر یافته است. در این فرآیند،خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در آن به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و بسته به گونه چوب،رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند.این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد. بهترین کفپوش چوبی ترموود از جنس درخت زبان گنجشک یا ASH است. از مزایای ترموود می توان به تنوع در طرح، زیبایی منحصر به فرد و مقاومت بالا در برابر سرما و گرما اشاره کرد.

_کفپوش چوبی چوب پلاست: چوب پلاست یا وودپلاست یا ترموپلاست، به محصولی گفته می شود که از ترکیب فرآورده های چوبی و پلاستیکی، تحت دمای بالا، ساخته شده است. این محصول بعد از تغییراتی ساختاری که در فرآیند تولید در آن بوجود می آید و همچنین میزان ترکیب مواد اولیه مورد نیاز، بسیار مقاوم می شود. چوب پلاست بهترین جایگزین برای ترموود می باشد. از مزایای چوب پلاست می توان به قیمت مقرون به صرفه، نصب آسان، تنوع در طرح و رنگ، عدم لیزبودن، مقاوم در برابر پوسیدگی و مقاومت بسیار بالا در برابر سرما و گرما اشاره کرد.

کفپوش چوبی مناسب برای فضای باز

در محوطه سازی و فضای باز، از هر نوع چوبی نمی توان استفاده کرد. استفاده از چوب مناسب برای فضای باز رابطه مستقیمی با مقاومت و پایداری آن محصول در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد. در سالیان گذشته و بعلت استقبال زیاد معماران و سازندگان ساختمان، استفاده از کفپوش های چوبی در طراحی فضای سبز ویلا و ساختمان رواج پیدا کرده است. اما بهترین  و مناسب ترین کفپوش چوبی که براحتی می تواند در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد و نیاز به شرایط سخت و خاص نگهداری ندارد، <<چوب پلاست>> است. چوب پلاست به نوعی پروفیل جایگزین چوب های طبیعی محسوب می شود که تنوع رنگی و ابعادی زیادی دارد.

در بازار چوبی کشور، چوب پلاست با برندهای متفرقه و زیادی وجود دارد اما بهترین چوب پلاستی که در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم باشد ” چوب پلاست مِوا ” است. پروفیل های چوب پلاست مِوا در کنار قیمت مقرون به صرفه و مقاومت بالا، زیبایی منحصر به فردی نیز دارند که باعص می شود به راحتی از آنها بتوان برای بخش های مختلف محوطه سازی، بخصوص بعنوان کفپوش دور استخر و روف گاردن استفاده کرد.

قیمت کفپوش چوب پلاست

قیمت کفپوش های چوبی چوب پلاست بسته به متراژ پروژه و نوع پروفیل انتخابی متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت استعلام قیمت بروز محصولات چوب پلاست با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.