طراحی هوشمندانه فضای سبز ویلا

_

طراحی هوشمندانه فضای سبز و محوطه ویلا

ویژگی های فضای سبز و محوطه سازی

فضای سبز و محوطه سازی ویلا و ساختمان ها یکی از اصلی ترین مباحث در زمینه ساختمان سازی می باشد. دو دسته مهم در زمینه طراحی هوشمندانه فضای سبز، توجه به عنصر پوشش گیاهی و بافت سیز و همچنین توجه به مصالح و متریال های ساختمانی مورد استفاده در طراحی می باشد.

در انتخاب پوشش های گیاهی باید دقت نمود که گیاه مورد استفاده، منطبق با شرایط اقلیمی محیط باشد. بطور مثال نباید گیاهی گرمسیر را در منطقه سردسیر بکار برد. متریال های مورد استفاده در طراحی نیز باید در برابر شرایط آب و هوایی منطقه مقاوم باشند. استفاده از مضالح ضعیف و درجه دو به مرور زمان باعث آسیب به سایر بخش های ساختمانی در بخش محوطه و حیاط می شود. در ادامه توضیح کاملی در مورد هرکدام ازین موارد داده می شود.

 

پوشش گیاهی در طراحی فضای سبز

یکی از بخش های جدایی ناپذیر محوطه سازی پوشش های گیاهی هستند. بطور معمول استفاده از گیاهان همیشه سبز که در فصل های سرمایی هم بافت سبز خود را حفظ کنند، بسیار رایج می باشد. نکته مهم در انتخاب پوشش های گیاهی در طراحی فضای سبز، استفاده از گیاهان بومی و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه است. غالبا بافت فضای سبز طراحی شده در ویلا و ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند:

درختان و درختچه ها: مهمترین گیاهان در این دسته بندی، درختان و درختچه ها هستند که با توجه به محل کاشت آنها، می توان هم بعنوان پرچین طبیعی و هم بعنوان گیاهات تک کاشت استفاده نمود. درختانی با سایز کوچک و متوسط و همچنین درختان سایه دار را بطور معمول باید از قسمت اصلی محوطه سازی دور نمود چراکه باعث اختلال در وحدت شکل محیط و همچنین کم ارتفاع نشان دادن واحدهای مسکونی می شود. درختچه ها نیز معمولا بطور انبوه و یا خطی و به تعداد فرد کاشته می شوند تا از لحاظ بصری و چشم انداز مناسب باشند.

گل های تزئینی: یکی از جذابیت های فضای سبز ویلاها، گل ها هستند. گلهای زینتی بدلیل تنوع رنگ و گلبرگ، قابل استفاده در حاشیه مسیر ها و کاشت ردیفی می باشند. البته باید توجه داشت بعلت مرگ زودرس این نوع گیاهان، بهتر است در فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی کاشت شوند.

گیاهان پوششی و سطحی: بخش دیگری از بافت سبز حیاط و محوطه سازی، گیاهان پوششی همچون چمن می باشد. این نوع گیاهان هم در مسیر های پیاده رو و هم بصورت فرش سبز در باغچه ها قابل استفاده هستند.

 

مصالح ساختمانی در طراحی فضای سبز

بخش دوم و مهم در طراحی فضای سبز، مصالح ساختمانی و بخش هارداسکیپ می باشد. از مصالح ساختمانی برای ساخت کفپوش، دیوارپوش، نرده و سازه هایی همچون پرگولا، آلاچیق، نیمکت و فلاورباکس می توان استفاده نمود.

اصلی ترین بخش در قسمت هارداسکیپ، کفپوش و کفسازی محیط می باشد. انواع مختلفی از مصالح و متریال جهت کفسازی وجود دارد اما 3 عامل مهم در انتخاب این متریال ها، هزینه، مقاومت و زیبایی می باشد. از مصالح رایج با قیمت مناسب، زیبایی فوق العاده و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، چوب پلاست می باشد. کفپوش چوب پلاست تولیدی شرکت مِوا، از نوع گرید A و درجه یک می باشد و در برابر سرما، گرما، نور خورشید، رطوبت و بارندگی مقاوم می باشد. همچنین فرآیند براش که بر روی پروفیل های کفپوش چوب پلاستیک شرکت موا صورت می گیرد، باعث کاهش لغزندگی و افزایش اصطکاک می شود. این پروفیل ها با رگه هایی شبیه به چوب های طبیعی، جایگزین مناسبی برای چوب ترموود می باشند. از پروفیل های چوب پلاست می توان در تمام شهرهای ایران با آب و هواهای مختلف استفاده نمود.

 

قیمت چوب پلاست

پروفیل های چوب پلاست دارای ابعاد و سایزهای مختلف هستند که شما مشتریان عزیز می توانید با تماس با کارشناسان گروه مِوا، آخرین و بروزترین قیمت ها را همراه با مشاوره رایگان در اختیار داشته باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.