کفپوش چوبی برای دور استخر و جکوزی

_

کفپوش چوبی برای دور استخر و جکوزی

انواع جنس کفپوش دور استخر و جکوزی | انواع کفپوش چوبی برای دور استخر و جکوزی | قیمت کفپوش چوب پلاست برای دور استخر

انواع جنس کفپوش دور استخر و جکوزی

یکی از بخش های جذاب و مهم در طراحی استخر و جکوزی، انتخاب کفپوش مناسب برای این فضاست. در انتخاب متریال کفپوش باید به مقاومت محصول و همچنین تنوع رنگی با توجه به مدل طراحی دقت داشت. نکته مهم دیگر در این زمینه انتخاب کفپوشی است که ضدآب باشد و نگهداری بخصوصی نداشته باشد. در این قسمت از طراحی می توان از متریال هایی همچون سنگ و موزاییک، چمن مصنوعی و چوب استفاده کرد. هرکدام از متریال و مصالح ذکر شده دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند که می تواند دلیلی بر انتخاب آنها باشد. استفاده از سنگ و موزاییک برای کفسازی از قدیم مرسوم بوده است اما درسالیان گذشته استفاده از چوب و چمن مصنوعی بسیار مورد توجه طراحان و سازندگان ساختمان قرار گرفته است. در ادامه به معرفی کفپوش های چوبی مناسب برای استخر و جکوزی می پردازیم.

 

انواع کفپوش چوبی برای دور استخر و جکوزی

همانطور که گفته شد استفاده از متریال چوبی برای محوطه سازی اطراف استخر بسیار مورد توجه کارشناسان و سازندگان ساختمانی قرار گرفته است. چوب بعلت گرمابخشی به محیط، دوام بالا، طرح و رنگ های متنوع قابل اجرا برای هر نوع سبک طراحی می باشد. بعلت رطوبت بالا و دائم در معرض بودن آب و همچنین نور خورشید و شرایط اقلیمی متفاوت، تنها از دو مدل چوب می توان در اطراف استخر و جکوزی استفاده کرد که عبارت است از چوب پلاست و ترمووود.

در کشور ایران ترمووودهای متفاوتی موجود است که بهترین و مقاوم ترین ترمووود، چوب ترموود فنلاندی اصل می باشد. تفاوت چوب ترمووود فنلاندی اصل با چوب ترموود ایرانی نیز می توانید در مقاله مربوط به آن مطالعه کنید.

چوب ترمو فنلاندی بالاترین مقاومت را برای شراط اقلیمی متفاوت داراست. چوب های ترموود فنلاندی از دو جنس کاج یا PINE و زبان گنجشک یا ASH ساخته می شوند. چوب های ترموود کاج برای نما و دیوار و چوب های ترمووود زبان گنجشک برای کفسازی مناسب می باشند.

چوب جایگزین برای ترمووود که بخصوص در سالیان اخیر بسیار پرکاربرد و پرطرفدار بوده است، چوب پلاست می باشد. چوب پلاست بعلت قیمت مقرون به صرفه و نداشتن نگهداری خاصی، بسیار پرفروش تر از ترمووودها بوده است. برای دانستن تفاوت این دو متریال می توانید به مقاله ی مربوط به تفاوت چوب پلاست با ترمووود مراجعه کنید.

در بازار چوب کشور، سه درجه کیفی برای چوب پلاست تعریف شده است که بهترین و بالاترین درجه کیفی در این زمینه چوب پلاست گرید A می باشد. چوب پلاست گرید A شرکت مِوا بالاترین مقاومت در برابر آب و در برابر آب و هوای مختلف را داراست. چوب پلاست درجه یک مِوا علاوه بر مقاومت بالا، مقرون به ضرفه بوده و در طرح ها و رنگ های مختلف قابل استفاده برای کفسازی دور استخر و جکوزی می باشد.

قیمت کفپوش چوب پلاست برای دور استخر

قیمت پروفیل های کفپوش چوب پلاست برای جکوزی و دور استخر بسته به متراژ کار و سایز پروفیل انتخابی متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت برآورد قیمت با کارشناسان گروه مِوا در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.