بازسازی محوطه با چوب

_

بازسازی محوطه با چوب

تعریف بازسازی ساختمان | محوطه سازی چیست | کاربرد چوب در بازسازی محوطه | قیمت چوب مناسب برای محوطه سازی

بازسازی ساختمان چیست

به فرآیندی بازگرداندن ساختمان به حالت اولیه، ترمیم و رفع مشکلات بنای فرسوده، بازسازی گفته می شود. این فرآیند قوانین و ویژگی های خاص خود را دارد که با توجه به فضای مورد نظر و انتظارات کارفرما انجام می شود. بطور معمول دو واژه بازسازی و نوسازی اشتباها بجای هم استفاده می شوند و معنای دقیق این کلمات مورد توجه قرار نمی گیرد. بطور کلی بازسازی به معنای ترمیم و تعمیر واحدهای قدیمی با سرعت بالا در جهت افزایش عمر بناست. در حالیکه نوسازی ساختمان شامل تعمیرات باطنی و ظاهری ساختمان با زمان و جزئیات بیشتر است. هدف از فرآیند نوسازی تبدیل یک بنای فرسوده به ساختمانی زیبا و جدید است. بازسازی یک ساختمان شامل بخش های مختلفی می شود که یکی از مهمترین مراحل آن بخش بیرونی ساختمان و محوطه سازی آن است.

 

محوطه سازی و طراحی فضای سبز ساختمان چیست

ساخت و سازهای ساختمانی شامل دو بخش فضای داخلی و فضای خارجی می باشند. باید توجه داشت که همانقدر که دیزاین داخلی یک ساختمان مهم است به همان اندازه فضای خارجی و محوطه ساختمان نیز دارای اهمیت می باشد. امروزه بدلیل کمبود بافت فضای سبز و کمبود فضاهایی جهت القای حس آرامش در ساختمان، موضوع محوطه سازی از توجه بیشتری برخوردار است.

محوطه سازی یا لنداسکیپ یا معماری منظر، به استفاده از عناصر مختلف در یک محیط خاص برای شکل دهی به آن براساس طرح های از پیش تهیه شده گفته می شود. این فعالیت امروزه جزء جداناپذیر صنعت ساخت و ساز به شمار می رود بطوریکه با رعایت استانداردهای لازم می توان ایده های خلاقانه ای در فضاهای ساختمانی ایجاد نمود. لنداسکیپ از اجزا و سبک های مختلفی تشکیل می شود که بسته به نیاز کاربران آن فضا، قابل اجرا هستند. باید دقت داشت که اهمیت این بخش از ساختمان اگر بیشتر از فضای داخلی نباشد، کمتر از آن نیز نیست.

چوب چه کاربردی در بازسازی محوطه و حیاط دارد

استفاده از چوب از دیرباز در صنعت ساختمان بسیار رواج داشته است. چوب بدلیل گرمابخشی به محیط و همچنین مقاومت بسیار بالای آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، میان معماران و سازندگان ساختمان پرطرفدار بوده است. یکی از اصلی ترین بخش هایی که از چوب استفاده می شود، فضای بیرونی ساختمان و حیاط است.

همانطور که واضح است در فضای بیرونی ساختمان علاوه بر رطوبت بالا، سرما و گرما و همچنین حشرات و خطر پوسیدگی وجود دارد. در نتیجه باید از چوبی استفاده کرد که مقاومت بسیار بالایی در این زمینه داشته باشد. همواره بهترین پروفیل های چوبی که می توان در این قسمت از ساختمان استفاده کرد، چوب پلاست و ترمووود بوده است. استفاده از چوب پلاست بویژه بعنوان کفپوش دور استخر و روف گاردن و همچنین استفاده از ترموود بویژه برای نما و سقف ساختمان بسیار رواج دارد. بطور کلی از چوب پلاست و ترمووود می توان برای پوشش کف، نما و سقف و همچنین برای ساخت مبلمان هایی همچون نیمکت، میز، فلاورباکس، پرگولا و آلاچیق استفاده کرد.

چوب مناسب برای محوطه سازی چه قیمتی دارد

در محوطه سازی از چوب های ترمووود و چوب پلاست استفاده می شود ک هرکدام سایزها و ابعاد متفاوتی دارند. هر کدام ازین پروفیل ها بسته به متراژ پروژه و مقطع پروفیل انتخابی، قیمت متفاوتی دارند. شما مشتریان عزیز می توانید جهت استعلام بروز قیمت محصولات چوبی گروه مِوا با کارشناسان در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.