زیرسازی ترمووود

_

زیرسازی ترمووود

ترمووود چیست | انواع زیرسازی ترموود | قیمت نصب ترمووود

ترمووود چیست

ترمووود یا چوب حرارت دیده،همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته است. در این فرآیند،خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در آن به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و بسته به گونه چوب،رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.این موضوع سبب می گردد تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از میان رفته و طول عمر چوب افزایش یابد. در ادامه برای مطالعه ی بیشتر در زمینه کاربرد چوب های ترمو می توانید به مقاله ی ” کاربرد ترمووود ” مراجعه کنید.

نصب و زیرسازی چوب های ترمو همانند سایر متریال های ساختمان با روش و شرایط خاص انجام می شود و ممکن است در طرح های متفاوت با روش های مختلف صورت بگیرد. برای توضیح بیشتر در این زمینه در ادامه به بیان این شرایط و روش ها پرداخته شده است.

انواع روش های زیرسازی ترمووود

عمدتا زیرسازی ترموود در ایران به روش های مختلفی صورت می گیرد و هرکدام از روش های بسته به محل نصب و نوع طرح ترمووود متفاوت است اما در این قسمت به بیان خلاصه از این روش ها می پردازیم:

برای زیرسازی دیوارپوش و نماپوش ترموود می توان عمدتا از دو روش استفاده کرد. در روش اول که بطور معمول برای دیوارپوش های فضاهایی که دائم در معرض رطوبت و آب هستند استفاده می شود، فقط از چوب برای زیرسازی استفاده می شود. در این حالت برای زیرسازی دیوارپوش های سونا و جکوزی از چوب ترمو درجه دو و برای سایر دیوارپوش ها از چوب اشباع معمولا استفاده می شود. در سبک دوم از ترکیب چوب و قوطی آهن استفاده می شود. در این روش ابتدا قوطی های آهن بهم جوش داده می شوند و سپس چوب اشباع یا چوب ترمو درجه دو به آن متصل می شود و در نهایت ترمووود فنلاندی به آن پیچ می شود. استفاده از روش دوم برای زیرسازی، بخصوص برای نمای ساختمان ها و دیواره ها بسیار رایج است.

برای زیرسازی کفپوش ترمووود نیز می توان از دو طریق استفاده کرد. در مدل اول زیرسازی با پلاستیک و توسط تایلهای پلاستیکی انجام می شود و در حالت دوم زیرسازی توسط ترکیبی از آهن و چوب صورت می گیرد. در مدل اول، تایل ها از قبل آماده شده و سپس چوب های ترمو به آن پیچ می شود و در نهایت در محل موردنظر به راحتی چفت و نصب می شوند. در حالت دوم برای زیرسازی کفپوش ترموود، ابتدا شاسی کشی آهن ضدزنگ خورده بصورت تراز صورت می گیرد و سپس چوب اشباع به آن متصل می شود و در نهایت چوب ترمو فنلاندی به آن پیچ می شود.

لازم به ذکر است تمامی روش های زیرسازی گفته شده، بسته به شرایط، نوع طرح و مدل پروفیل مصرفی متفاوت است. پس بهتر است درجهت هرچه بهتر کیفیت نصب، چوب ترموود توسط تیم متخصص مربوطه نصب شود. تیم متخصص نصب چوب ترمو در شرکت مِوا آماده اجرای هر نوع طرح و مدلی برای پروژه های ترمووود شما است.

قیمت نصب ترموود

هزینه نصب ترمووود، بسته به نوع طرح، محل پروژه و متراژ کار متفاوت می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت برآورد قیمت و هزینه نصب چوب های ترمو، با کارشناسان گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.