قیمت ساخت روف گاردن

_

قیمت ساخت روف گاردن

روف گاردن چیست | مزایای روف گاردن | عناصر ساخت روف گاردن | قیمت ساخت روف گاردن

روف گاردن چیست

روف گاردن یا بطور عام فضای سبز پشت بام، به محیطی گفته می شود در بالاتر از سطح زمین، بر روی یک بستر مصنوعی،ترکیبی از بافت گیاهی در آن استفاده شود. بام سبز می تواند از ترکیب چند فلاورباکس ساده تا ایجاد یک محوطه سازی حرفه ای در بام یا تراس شما را شامل شود. برای ساخت این فضا از متریال های مختلفی استفاده می شود. یکی از زیباترین متریال ها، چوب می باشد. چوب پلاست و ترمووود بعلت مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی گزینه مناسبی برای ساخت سازه های مختلف فضای سبز در بام باغ ها می باشند.

طراحی و اجرای بام سبز و بام باغ نیاز به تخصص و هنر خاص خود دارد. بعلت حیاتی بودن بحث سازه ای بام ها باید در انتخاب نوع متریال مورد استفاده در این بخش از ساختمان از دقت لازم بهره مند بود. گروه مِوا بعنوان تنها تولید کننده چوب پلاست درجه یک با فناوری آلمانی در کشور، با بکارگیری از بهترین متریال های چوبی نظیر ترمووود فنلاندی و چوب پلاست گرید A رضایت مشتریان را در این زمینه در سالیان گذشته بدست آورده است.

مزایای روف گاردن

از جمله مزایای خاصی که روف گاردن و بام سبز در ساختمان ها و ویلاها دارد عبارت است از:

  • کاهش نفوذ صدا به داخل ساختمان ها
  • کاهش گرما و سرما در ساختمان
  • کاهش آلودگی هوای شهری
  • عایق ساختمان در برابر سرما و گرما
  • افزایش قیمت ملک و ساختمان بدلیل استفاده از تکنولوژی روف گاردن
  • مانع هدررفت آب باران
  • افزایش عمر سقف و ساختمان
  • زیبایی ساختمان و بام ها

عناصر ساخت روف گاردن

یک روف گاردن از اجزا و بخش های متفاوتی ساخته می شود. هرکدام از الما های مورد استفاده قابل اجرا توسط متریال های متفاتی می باشند. در این بخش به بیان مهم ترین المان ها و بخش های یک روف گاردن می پردازیم:

پوشش گیاهی: اصلی ترین جزء در طراحی و ساخت روف گاردن، استفاده از پوشش گیاهی و بافت فضای سبز متناسب با شرایط اقلیمی منطقه می باشد. بخصوص در کلانشهرهایی همچون تهران بدلیل آلودگی هوا، استفاده از پوشش گیاهی باعث کاهش آلودگی و افزایش زیبایی بصری می شود.

نورپردازی: بدلیل استفاده از بام سبز در ساعت های مختلف روز و سال و همچنین کاربردی بودن این فضا، باید از نورپردازی های مخصوص استفاده کرد، نورپردازی هایی با کمترین میزان مصرف برق و همچنین مقاوم در برابر رطوبت.

کفپوش مناسب: یکی از اجزای مهم در طراحی روف گاردن، انتخاب یک کفپوش مناسب با وزن سبک و مقاوم در برابر رطوبت، بارندگی و نور خورشید است. در سالیان گذشته یکی از زیباترین و پرکاربردترین متریال در این زمینه، چوب پلاست بوده است.

مبلمان فضای باز: استفاده از نیمکت و فلاورباکس در روف گاردن، بخصوص در ساختمان های اداری، می تواند از یک فضای بلااستفاده، تبدیل به فضای قابل استفاده و کاربردی شود.

سایه بان: بدلیل نور خورشید و  آفتاب گیر بودن روف گاردن ها، ساخت یک سایه بان بسیار مهم و کاربردی می باشد. ساخت آلاچیق در مناطق سردسیر و ساخت پرگولا در مناطق گرمسیر و خشک، در این فضا بسیار رایج است.

قیمت ساخت روف گاردن

هزینه ساخت بام سبز و روف گاردن بسته به نوع طرح، متراژ و المان های مورد استفاده متفاوت می باشد. جهت برآورد قیمت در این زمینه می توانید با گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.