پرگولا کلاسیک

_

پرگولا کلاسیک

پرگولا چیست | پرگولا از چه جنس هایی ساخته می شود | پرگولا کلاسیک | پرگولا چوب پلاست | قیمت پرگولا کلاسیک

پرگولا چیست

پرگولا به نوعی سازه ی جایگزین و مدرنیزه شده ی آلاچیق می باشد. پرکاربردترین مصالحی که در ساخت نمای پرگولا استفاده می شود، چوب می باشد. بطور معمول ساختار سقف پرگولا نیمه باز هست تا هم نور و هم سایه در زیر آن ایجاد شود. ساختار کلی پرگولا به این شکل هست که هسته مرکزی و اسکلت آن توسط قوطی آهن تشکیل و ایجاد می شود و برای پوشش آهن از جنس های گوناگون استفاده می شود. برای پوشش سقف پرگولا نیز در فصول بارانی می توان از پوشش های گیاهی رونده یا از ورق های پلی کربنات استفاده کرد. غالبا شکل پرگولا مربع یا مستعطیل است و در مناطق گرمسیر و معتدل می توان ازین سازه در محوطه سازی استفاده نمود. یکی از رایج ترین متریال ها در زمینه ساخت پرگولا، که بسیار مقرون به صرفه و زیبا می باشد، چوب پلاست است.

 

پرگولا از چه جنس هایی ساخته می شود

بطور کلی برای پوشش پرگولا می توان از فلز، شیشه، چوب یا حتی سنگ استفاده کرد. اما باید توجه داشت که ساخت پرگولا بطور معمول در محوطه فضای باز ویلا و ساختمان انجام می شود و باید از مصالحی ساخته شود که در مقابل رطوبت، پوسیدگی و اقلیم هوایی مختلف مقاوم باشد. در این قسمت بهترین، مقاوم ترین و زیباترین متریالی که یادآوری می شود، چوب است. همچنین دو نوع چوبی که مقاومت بسیار بالای در فضای باز دارند، چوب پلاست درجه یک و ترمو وود می باشد. هر کدام ازین چوب ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که باعث می شود طرفداران مخصوص به خود را داشته باشند.

 

پرگولا کلاسیک

پرگولا معمولا در دو نوع طرح کلاسیک و مدرن ساخته می شود که هرکدام بسته به طراحی محوطه ویلا و ساختمان مورد نیاز است. از لحاظ مقاومت و پایداری تفاوت خاصی بین پرگولا کلاسیک و پرگولا مدرن وجود ندارد. بیشترین وجه تمایز این دو طرح از لحاظ ظاهری و زیبایی می باشد. از لحاظ ساختاری نیز سایز چوب و نوع پروفیلی که برای ساخت پرگولا کلاسیک به کار می رود با پرگولا مدرن متفاوت است.

 

قیمت پرگولا کلاسیک از جنس چوب پلاست

هزینه ساخت پرگولا بسته به نوع طرح، سایز و متراژ کار متفاوت می باشد. جهت برآورد قیمت برای ساخت پرگولا از جنس چوب پلاست می توانید با گروه مِوا در تماس باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.